Valentina v.36, 37 och 38 hjälp



Hej!

Nu är jag tillbaka på banan. Jag nyss börjat ett nytt jobb och att vara "ny på jobbet" har tagit nästan all min energi. Nu har jag börjat komma in i rutinerna och balansen mellan jobb och rita kommer bli bättre.  Under tiden har jag fått någon timme här och där i ateljén och skissat på några sidor och skrivit manus. Att skriva dialoger är bland det roligaste jag vet. Ser karaktärerna i huvudet som det vore teater och måste hinna skriva ner allt de säger innan det försvinner. Har det senaste liggandes i ateljén men kan visa ett manus från det första kapitlet. Är det nån som jobbar på något annat sätt? Detta känns ju väldigt standard liksom.











 Nästa vecka lägger jag upp det senaste jag har gjort.
Ha det fint alla!
/ Valentina

Kommentarer

  1. Va fint! Gillar der rödrosa!

    SvaraRadera
  2. Wow, hur snyggt får man teckna att det hälls kaffe i en kopp? Jättevackert och jag sugs in i berättelsen.

    SvaraRadera
  3. hehe kul det va att läsa manuset och ty p inte riktigt fatta NÅT och sen blev det sååååå tydligt med bilderna sen! power of pics!!!

    SvaraRadera
  4. Du jobbar så bra med variation på rutor och pratbubblor, det blir så levande och uttrycksfullt när figurer och bubblor går utanför rutorna! Snyggt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar