Skjuts till Skolan

Hej!

Är det någon i Östergötland som ska ta sig till Stockholm och har bil? Personen som skulle skjutsa mig och min sambo har fått förhinder och det är nu väldigt osäkert ifall jag kan ta mig till helgträffen eller inte. Jag är jätterädd för att gå vilse i stockholm och föredrar därför skjuts framför att först åka tåg och sen tunnelbana i en väldigt stor stad som jag inte hittar i. Jag får panik när jag inte vet hur man hittar och ångest över bara tanken på att gå vilse. 

Självklart betalar jag och Nina bensinpengar för resan. 

Sen ville vi också kolla ifall det fanns någon som kunde tänka sig att erbjuda sovplats då vandrarhemmen i Stockholm börjar bli uppbokade. 

Alternativt så blir det kanske så att jag och Nina endast kommer på lördagen. Eller så får vi tyvärr stå över helgträffen ifall det här inte löser sig :( 

Mvh Nadine Bergqvist

Kommentarer

  1. Åh vad jag känner igen mig i oron för att inte hitta och åka tunnelbana! Så jobbigt. Jag åker tåg från Luleå så jag har tyvärr ingen lösning för er. Men OM ni tar er med tåget till Stockholm kan vi mötas vid T-centralen och ta tunnelbanan till Skarpnäck tillsammans om ni vill. Tunnelbaneskeptiker unite!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tid är ditt tåg framme i Stockholm? Jag tänkte så att vi kan anpassa vårat tåg isåfall. Då kan vi ju mötas upp och som du säger åka tillsammans.

      Radera
    2. Mitt tåg kommer fram jättetidigt, men vi kanske kan mötas och börja ta oss mot Skarpnäck vid 8.30?

      Radera
    3. Ojdå. Vårt tåg är inte framme förens 09.15. Så det blir lite svårt att mötas upp 08.30. Tyvärr finns det inget tidigare tåg vi kan ta, om vi inte vill åka runt 02.00 på natten det vill säga.

      Radera
    4. Okej, jag hade gärna velat vara med från drop in 9.30. Men vi kan väl ha varann att kontakta iallafall om man behöver lite support, mitt nummer är 0722106299.

      Radera
    5. Tack ska du ha Malin. Vi får göra vårt bästa för att alla ta oss till skolan. Om du behöver nå mig så är mitt nummer 0722264615

      Radera
  2. Hej Nadine! Linda erbjöd sovplats i ett tidigare inlägg här på bloggen. Kolla in det! Hoppas det löser sig mer resan, ett alternativ är annars att ni deltar via Skype, i så fall kan ni maila mig och Ida så ordnar vi det praktiska kring hur.
    Mvh//Wendel

    SvaraRadera
  3. Hej Nadine! Jag hoppas det löser sig för er med skjuts. Jag skrev ett inlägg om sovplats (finns under etiketterna Helgträff och Sovplats). Så som jag uppfattat det ser det ut som två ska sova här. Jag skrev i inlägget hur lägenheten är och hur stor den är. Det finns en "lokal" som de kallar det som man kan boka. Det är en helt vanlig lägenhet med dusch, kök och allt. Jag skrev till dem som man bokar hos. Så väntar på svar om jag kan boka den. Om ni kommer, hur länge tänkte ni vara i Stockholm? Jag skrev till dem mellan fre-mån. I den lägenheten finns det en dubbelsäng. Finns även andra sängar man kan fälla upp. Det finns gott om plats i köket för det. Om det inte går att boka så har jag tre platser garanterat. Hörnsoffan och en luftmadrass. Men man kan göra mer plats om man tar med sig sovsäck/luftmadrass.
    Om ni sover här så är det ingen tubbelbana till skolan. Till mig är det ingen tunnelbana utan pendeltåg. Man kan ta buss+buss eller pendeltåg en station sen buss till skolan från mig. Läs gärna inlägget för mer information. :) Hoppas vi ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linda! Vad roligt att vi båda skrev samtidigt. Skrev nämligen på ditt blogginlägg och frågade om vi fick sova över en natt hos dig. Vi har egen luftmadrass som vi kan ta med oss. Det är en dubbelmadrass. Så om vi får så sover vi jättegärna över hos dig.

      Radera
    2. Haha båda var snabba på att svara. Ni får jättegärna sova hos mig. Läs gärna inlägget så ni får en idé om hur det ser ut och så. Vi kan gå över till inlägget så vi pratar på ett ställe. :) Tänkte också sen när det närmar sig kanske man kan skapa en chat nånstans med alla som ska sova här. :)

      Radera

Skicka en kommentar