Simon v.37


Hälsningar, etc.

Allas favoritdel av serietecknande:


Manus. Yaaaaaaay. Finns inte så mycket att tillägga just nu under processens gång. Borde vara klar med första kapitlets manus nästa vecka, varpå jag kan lämna det till faktacheckare för rättning.

Som sidospår prövade jag på pixelart häromkvällen.

Självporträtt, digitalt, 2019

Ni som träffade mig på helgträffen kan bedöma hur likt det blev. Jag är förvånansvärt stolt faktiskt.

Här är vad jag har lyssnat på medans jag skrev detta blogginlägg: venezuleanska producenten Arcas mixtape från 2013, &&&&&.

Tillsnästagång
/Simon Beck

Kommentarer

  1. åh älskar Arca! självporträttet är ju superlikt

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt pixelporträtt!
    Och...jag gillar faktiskt manus, tycker det är kul att pilla med dialog och så :) Bra att du har någon att bolla fakta med också!

    SvaraRadera
  3. Gillar ditt självporträtt! Bra start att skriva manus. Det ska bli kul att följa din process :)

    SvaraRadera
  4. Gillar pixelarten! Och du verkar ha en bra plan och process med manus och faktagranskare

    SvaraRadera
  5. Skrattar så mycket av pixelfiguren. Fint att följa med i alla delar av din process! musiken och allt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar