Rebecca Jonsson v.36 & 37

Hello !!!

Så jag har arbetat mestadels på samma sak de senaste två veckorna (36 & 37 ), vilket är designen på en av de andra karaktärerna och även att komma på namn till dem. Jag har inte gjort dem klart de är bara ” skisser ”. Det har även varit svårt att hålla fokus, först innan helgträffen för att jag var lite orolig för resan och för ett litet logistik (tror det är rätt ord ) problem hemma. Sen efter för att jag behövde smälta alla intryck från skolan men även från att vara i en så stor stad. För hoppnings vis ska det gå lättare framöver.

Det här är de ”skisser” (med brist av bättre ord)



Jag har även en till av karaktären jag visade i min förra blogginlägg 


Kommentarer

  1. Jag kände också att intrycken från Stockholm gjorde mig väldigt trött. Både under resan och efteråt. Jag må vara lantis, men har aldrig känt av min storstadsovana lika mycket som när vi fick åka runt i Stockholm med alla dessa tunnelbanor hit och dit. Men toppen att du ändå kunnat jobba med karaktär designer. Jag har precis gjort färdigt mina karaktär designer också!

    SvaraRadera
  2. Impad av hur karaktärens kropp är planerad eller hur man ska säga. Måtten! jag gör aldrig så och karaktärerna blir alltid bara hit och dit. Det handlar såklart också om olika stilar, men nån gång vill jag också testa på en sån här karaktärsdesign! Har du något bra tips?

    SvaraRadera
  3. Jätteduktigt hur du lyckas få karaktärerna att fortfarande likna sig själva även när man ser dom från olika vinklar!

    Det är nåt som jag tycker är lite svårt faktiskt! :)

    Ett tips är att också skissa upp karaktärerna i vinkeln (har glömt vad den heter) där karaktären i fråga inte har vänt sig helt åt sidan, men inte står rakt framåt heller... xD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar