Nadine Bergqvist Vecka 37

Hejsan! 

Jag ville bara visa resultatet av bildanalysuppgiften vi gjorde under helgträffen. 

Vi skulle få en beskrivning av en hemlig bild och sedan rita vad vi fick upp i huvudet. I slutet skulle den hemliga bilden avslöjas. Jag vart så chockad hur man ändå såg vilken bild jag hade fått rita utifrån. Det var ju Frida Kahlo såklart! Nina kommenterade över att jag inte gav henne kläder. "Du nämnde aldrig några kläder i din beskrivning så därför blev hon naken" xD Nämen det var en rolig uppgift och kan tänka mig att det är bra övning för fantasin! 

Nu vidare till vad jag hållit på med i veckan! 

Under veckan har jag gjort klart mina karaktär designer... tror jag! Jag kanske kommer på fler karaktärer som behöver designas under storyns gång, men för nuet är dessa vad jag har att jobba med! 

Detta är en av mina två huvudpersoner. Jag frågade vilken design som var mest tilltalande. Det visade sig att en majoritet tyckte om 3:an. Åh då var det hon det fick bli. 

Här har vi alltså den slutgiltiga designen på Raring. Jag älskar hur kurvig hon är! Jag tycker att det behövs mer representation för lite större individer och personligen föredrar jag stora sjöjungfrusvansar! 

Detta är den attraktiva piraten som Raring förälskar sig i. Hon är den andra huvudpersonen. Jag ville att besättningen skulle bestå av människor med orientalisk bakgrund. Därav valde jag det arabiska namnet Jamila som ska betyda vacker. 

Här har vi kaptenen för besättningen. Hon har ingen stor roll i den här serien. Hon kommer egentligen från början från ett annat projekt. Jag och Nina tänkte göra en serie tillsammans om den här kaptenen. Men eftersom min sjöjungfru ändå skulle bli kär i en pirat så tyckte jag att en spin-off serie på kaptenens äventyr var i sin ordning. Det här utspelar sig alltså innan kaptenens riktiga äventyr! Åh handlar dessutom mer om hennes högra hand Jamila. 


Lyn kommer vi få se i början av serien. Hon är ganska road av att Jamila nu fått en kärlekskrank lesbisk sjöjungfru efter sig!


Denna piratbesättning består bara av kvinnor. Detta är på grund av att serien som handlade om kaptenen som jag och Nina skulle göra, från början hade en mer feministisk inriktning än vad den här serien har. 

Här har vi en av kärleksrivalerna som Raring kommer behöva tass med. Hon har inget namn, men arten kallas för Rusalka. Dem har en intressant legend bakom sig som man kan läsa om ifall man googlar på denna mytologiska varelse. Jag tycker det är så spännande hur många olika sorters sjöjungfrus det finns. 

Åh tillsist här har vi min mindmap igen. Gjort en ändring i den, men ingen stor ändring. 

Jag undrar vad ni tycker om karaktär designerna? Om ni har några synpunkter så säg dem gärna!




Kommentarer

  1. Vilken fin värld du skapat! Tycker sjukt mycket om alla detaljer du gett karaktärerna, både i utseende och personliga egenskaper. Jag är jättedålig på karaktärsdesign. Kanske för att jag jobbar självbiografiskt och tror mig veta allt om de jag ritar om men mäh, så är det nog inte. Så cool bilden blev på Frida Kahlo!!! verkligen en egen tolkning på alla sätt och vis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla fina komplimanger! Jag kan känna ibland att jag har problem med att få ut exakt hur karaktären ser ut i hjärnan. Ibland lyckas jag bara få ut känslan jag får av karaktären jag fantiserar. Därför gillar jag att teckna några stycken och sen känna efter vilken som känns bäst. Bra med feedback från andra också! Jag tycker att dina karaktärer ser fantastiska ut med uttryck och allt! :D

      Radera
  2. Wow!
    Design 3 var nog rätt val! Raring blev jättefin ju! Härliga linjer och många detaljer! :D
    Älskar dessutom designen på piraterna! Dom ser badass ut ju! Hoppas det kommer gå bra att komma på fler karaktärer till din story! Gillar verkligen världen du bygger upp här! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli en riktig utmaning att teckna alla detaljer på Raring flera gånger. Men det ska nog gå bra! Positivt tänkande :) Tack så jättemycket!

      Radera
  3. Alla dina karaktär design är coola och jag ser verkligen fram emot att läsa den här serien =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar