Mirjam Isabella vecka 37

Hej!
Haft väldigt ont om tid och värk i rit-handen den hör veckan som gick alldeles för fort.
Slänger upp ett inlägg för att inte hamna efter trots att jag inte hunnit så mycket.
På min to do list:
Redigera text.
Rita klart en eventuell titel/framsida/illustration.
Ladda ner whatsapp (!!)

Kommit en bit på en till skogs-illustration men eftersom handleden och handen gör ont orkar jag inte kötta på som jag brukar. Alla är i samma format, A3. Tar lite varje kväll istället. (T å l a m o d .)
Tror egentligen att den här illustrationen är en av dom första jag tänkte ut. Fick en insikt typ för ett år sen när jag var uppe i separation och ute på promenad. Att vad vi än gör mot eller i skogen så finns den alltid där och tar emot oss, välkomnar. Tog inspiration av det till mitt föräldraskap som just då var rätt kämpigt. Att i relation till min dotter så ska jag vara som skogen. <3
Dålig och oklar mobilbild  i kvällsljus, blir det den här gången. Hörs senare i veckan!



Kommentarer

  1. Hej Miriam Isabella! Så fint det du skriver om att vara som skogen i sitt föräldraskap, börjar grina. Vad härligt att få se lite mer av dina grejer. Vi hörs snart i whatsapp hoppas jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nemen oj inte gråta! Eller jo förresten det är ju så gött :D Tack Malin.

      Radera
  2. Åh jag blev också jätte jätterörd. Så extremt fin symbolik, eller vad heter det, finns ett bättre ord för det som jag inte kommer på. Jag jobbar också i A3 och det tar mycket på kroppen, i alla format såklart. Ritandet. Hade en klasskamrat som fick sluta rita på ett halvår, pga smärta i armen. Hon var på sjukgymnast och fick alla tips man kan få i ergonomi för att detta inte ska hända igen. Ta pauser, många, göra stretchövningar osv. Ha ett vinklat ritbord och att alltid stödja armbågen på bordet. Du vet såklart allt detta men det är så sjukt viktigt att tänka på. Bara bra att du pausar. Krya! // Valentina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh lord... ett halvår? Inte bra! Ahh måste börja sköta mig lite bättre. Har ju liksom skippat min yoga (super bra för armarna/händerna/rygg har jag märkt) typ i ett halvår nu.... gaaah. Måste komma igång. Ska strecha idag! Pronto! Tack för påminnelse och fin feed back Valentina.

      Radera
  3. Håller med föregående kommentarsskrivare - gud så fint. Skogen är en sån bra förebild på många plan. Så oerhört klok och vacker tanke. Och vad produktiv du är! Blir avis på hur mycket nytt du skapar och visar varje vecka. Hoppas rit-handen repar sig snart. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marja! Ser mig själv inte som produktiv men ska ta till mig det. Kanske lugnar handen lite. Ska lägga upp mitt arbete på ett lugnare sätt nu kom jag på. KRAM

      Radera

Skicka en kommentar