Maya Elisabeth, v. 36

Hej alle!

Jeg arbejder ret meget på at få skrevet et manus. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan den skal slutte. Og jeg skriver hele tiden mere til historien. Nu er den alt, alt, alt for lang, og jeg kan næsten ikke overskue at skulle tegne så mange tegninger. Nu skal jeg korte historien ned.

Og så har jeg læst og lavet workshops fra helgen! Legede med at lave små serier ud fra beretternarrativer. Det var sjovt og svært, har helt sikkert lært en del!

Jeg har undersøgt, hvordan andre har tegnet om depression. Jeg likar når tegningen oversvømmes, tex: Simon Hanselmann (Megs depression) eller Moa Romanova (alltid fucka upp). Har I nogle forslag til smukke depressioner? :-)


MÅL: Jeg vil forsøge at have manus færdigskrevet midt oktober og så grove skitser til hele serien slut november. Jeg håber, at jeg kan blive færdig med det meste, så jeg kun mangler at tegne rent, når vi er færdige på kurset. JAG HOPPAS! :-)

Det er fedt at følge jer. I laver fede ting, og jeg er allerede blevet inspireret helt vildt. God dag!

Bilder från Meggs Depression av Hanselmann:






Kommentarer

  1. Känner igen mig att manuset lätt blir för långt! ja det är riktigt coolt när det översvämmas i serien, det är ett coolt sätt att visa hur det känns med sina depressionskänslor :) blir kul att se hur du väljer att göra i din egna serie! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Takk Jennifer! Ja tyckas det är kul - men jag är ocksa litt rädd at jag bara kopiera .. så vill forsöka hitta en balans :-)

      Radera
  2. Jag kämpar också med manuset. Det är svårt att hitta en balans.
    Har du sett att jag har svarat på din kommentar på mitt förra inlägg? Om du har facebook så kan jag lägga till dig i basgruppens messenger-grupp. Annars får vi hitta något annat sätt att höras.
    Ett sätt att teckna depression kan ju vara att rita en fysisk figur som symboliserar den. Jag kommer inte riktigt på ett bra serieexempel nu, men det finns en video på youtube som heter "I had a black dog, his name was depression" där depressionen ser ut som en hund. Fast jag tycker dina inspirationsbilder ser mycket bättre ut än black dog. Det ska bli spännande att se din serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. takk Cajsa! Jeg har skickat en friend request - kul fåglar :-) Jag har sett "I had a black dog, his name was depression" og jeg likar ideen. Men jag vet inte hur mycka ledsen hon skal vara - om hun skal ha en depression kansje det var en bra idé med en figur ... kanskje en pink teddy bear eller sån. haha. Jag tänkar! :-)

      Radera

Skicka en kommentar