Mathilda vecka 37

Hej!

I början av veckan var jag förkyld, men nu mår jag mycket bättre och har kommit igång igen med projektet. 

Min serie kommer att vara uppdelad i olika kapitel med de tre olika djuren. Just nu hoppar jag lite mellan olika kapitel och gör de bilder som jag känner mig mest inspirerad att göra. 

Här är den första bilden till kapitel 3, som handlar om elefanten. Jag ville att den skulle se stark ut, och full av energi, eftersom den just har vaknat.


Jag har också börjat skissa på två sidor i mitten av kapitel 3 där vi ser elefantens magiska krafter. Först är marken torr med sprickor, sedan börjar gräs och växter växa fram och det börjar regna. 


Det var allt för denna vecka! 



Kommentarer

  1. Vilken härlig elefant! Den ser stark och lycklig ut. Snyggt med de olika grå nyanserna. Jag har också funderar på om jag skulle lägga till det. Ibland tycker jag att mina bilder känns lite platta.

    SvaraRadera
  2. Jättefin elefant, du fångade verkligen att den ser stark och glad ut :) Väldigt fint visualiserat med elefantens krafter också.

    SvaraRadera
  3. Håller med ovan, jättefin elefant där du verkligen fångat det du skriver! Fint fångar och tecknat med krafterna också

    SvaraRadera

Skicka en kommentar