Mathilda v.39

Hej!

Jag har målat fler elefantbilder den här veckan. Elefanter lever i flock och har starka familjeband. Därför tänkte jag att elefanten i serien ska leda en stor flock, inte bara med elefanter utan flera olika djur. 





Jag har börjat på ett bildmanus till nästa kapitel som handlar om en val. Jag är inte helt säker på vilken ordning bilderna ska vara i ännu. 

Det går alltid lättast för mig att börja med bildmanus och sedan skriva text. Jag tänkte jobba mer med texten nästa vecka. Kanske börja sätta ihop bilderna och texten i första kapitlet. 

Kommentarer

  1. Superfina bilder. Gillar hur horisonten är densamma men himmeln förändras och växter förflyttas när elefanten vandrar mot natten. Kanske dum fråga och du har kanske skrivit det tidigare, men var "är" det svarta som tar över kroppen på djuren? Det är effektivt, och gissar att det har något med undergång att göra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill helst inte beskriva exakt vad det svarta är eftersom jag vill att det ska vara öppet att tolka hur man vill. Tänker att det kan symbolisera flera olika saker. Men i sista kapitlet kommer det synas mer av hur det påverkar djuren.

      Radera
  2. Smart concept med att elefanten leder flocken! Tycker om att du gjort den så stor, visar verkligen vem som är huvudkaraktären.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar