Mathilda, v.38


Hej!
Den här veckan har jag fortsatt med skisserna från förra inlägget. Så här blev det när jag rentecknade.

Text till detta uppslag: Där vi går väcks jorden till liv. 

Jag har också målat denna bild av en stad som ska vara med i andra kapitlet (det med örnen).


Jag använde mig av enpunktsperspektiv i bilden för att skapa mycket djup och jag blev nöjd med resultatet.

Jag lär mig mer och mer om hur man kan använda flytande tusch för varje vecka som går. Det finns så många olika sätt att använda det på. Jag har t.ex. börjat måla fler lager med tusch och lagt på vit täckande färg på vissa ställen istället för att spara ut. Ska bli kul att fortsätta experimentera! 

Kommentarer

  1. Hej! Vad effektfulla bilderna blev med elefanten och grönskan, gillar att du gjort regnet i en egen ruta.
    Jättehärlig stadsbild, du har verkligen fångat djup och ljus. Coolt hur formen på fönstren går igen i formen på kullerstenarna.
    Visste inte att det gick att få gråskala med flytande tusch, blandar du ut med vatten? Vad är det för vit täckande färg du använder?

    SvaraRadera
  2. Jättefina tuschlaveringar :) Gillar verkligen elefantuppslaget, väldigt fint bildberättat. Och staden ser riktigt nice ut!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev när du la till tusch! Det blev en mycket mörkare stämning på allt men blev coola effekter där du lämnade ytorna vita, ger till exempel lite mer kraft i elefantens steg. Hade vart coolt om en liknande effekt var kring växterna men det kanske hade blivit lite mycket när regnet och växterna själva redan är vita.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar