Marja, Vecka 36


Hej på er och tack för senast!

Förra veckans inlägg föll bort pga dålig uppkoppling och bortrest hjärna. Jag var bortrest och förvirrad, det vill säga. Eftersom jag fortfarande inte riktigt har något nytt, påtagligt, att visa upp tänkte jag att jag delar med mig av mina insikter efter helgträffen (som jag tyvärr bara kunde medverka på under lördagen) och min förväntade plan framåt.

Mina rädslor inför terminen är att jobbet ska ta över. Jobbar som illustratör och manusförfattare och dessa jobb, beroende på uppdragsgivare, är ofta väldigt tidskrävande och uttömmande. Sällan blir det tid över för egna projekt. Men jag ska ge mig fan på att det ska gå att få ihop denna termin! 
Förra terminen satte jag alldeles för höga mål vars konsekvenser blev en riktigt mustig konstnärlig blockering. Jag började tvivla på allt som man kan tvivla på i ett projekt. ”Hur tänkte jag egentligen? Var det en dålig idé från början?” När det egentligen bara handlade om att jag inte disponerat min tid ordentligt. Min plan för den här gången är alltså:
  • Att ha rimliga mål efter min nuvarande förmåga (jobb + graviditet).
  • Gör veckovisa scheman där jag planerar in exakta tider för när jag ska jobba med projektet. Kan variera, men att jag har fasta dagar för när jag skriver blogginlägget och läser veckobrev och kommenterar andras inlägg. (Söndag kväll - skriver blogginlägg och kommenterar, tisdag kväll - läser veckobrev)
Mina mål som jag hoppas ska vara rimligt satta är:
  • 31 oktober . Helt klar med story och manus.
  • 30 november. Har ritat upp thumbnails/grova skisser på alla sidor.
Efter terminens slut är jag alltså redo att slutföra projektet på egen hand.  (Eventuellt har jag t o m skapat en kickstarter för att få tid till att jobba med det på heltid??)

Under denna vecka kommer jag börja gå igenom manuset för att fylla i de luckor som jag lämnade vid förra terminens slut.  Hoppas att ni får en bra och produktiv vecka!!



Marja

Kommentarer

  1. Planeringsstjärna! Jag kommer lätt bidra i kickstart iaf!

    SvaraRadera
  2. Hej kul att ses på träffen! Känns som det redan var längesen. Det ska bli spännande faktiskt att se hur du löser det du pratade om med verkligheten och fantasin eller vad du kallade den andra världen. Jag blev inspirerad av ditt innovativa tecknarsätt också, med blandat scannat material och rita.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var jätteskoj att ses! Och tack, vad kul att höra att du blev inspirerad. Kollage-metoden är rätt underskattad faktiskt!

      Radera

Skicka en kommentar