Malin vecka 38.

Hej!
Jag har fortsatt att skriva textmanus den här veckan och det går framåt. Det känns ganska bra! Jag försöker hålla mig från att avvika från plan. Jag har nämligen lust att avvika genom att börja teckna igen.

Men tänk så glad jag kommer vara när jag har skrivit klart manuset och hela planeringen för serien är färdig. Det borde ju förkorta startsträckan vid ritbordet.

För några veckor sen tecknade jag ju ett nytt avsnitt för att presentera huvudkaraktären i Hårda sanningar: Mirja. Jag tänkte visa den nu. Vi håller på att rensa arbetsrummet hemma och jag har fått acceptera att sladdarna till min skanner har försvunnit, jag fick lov att fota av serien med mobilen. Här är den iallafall:





Synpunkter på serien är välkomna!

I tisdags var jag hemma med sjukt barn igen (min son den här gången) och samma dag var det meningen att jag skulle ha handledning med Wendel. Detta missade jag, vilket inte var meningen och kändes jätteslösigt och dumt, men Wendel hade letat upp min serie via bloggen och gav en intressant feedback via mejl ändå. Så bra och värdefullt.

Så roligt att se vad ni håller på med, så mycket inspiration och kreativitet i denna blogg.
Hoppas alla får en fin helg!

Kommentarer

  1. Åh vad kul att se det nya kapitlet! Hahah "jag vill skriva på mot dig!" underbart. Tycker du gör helt rätt som köttar på med manus. Bara få det ur vägen så kan du rita sen. Är som sagt i samma läge och har accepterat att jag behöver få ordning på manuset innan jag jobbar vidare med bildspråket. Hoppas du får en bra projektvecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas det känns bra för dig också med manusskrivandet! Trots livet osv. Heja oss!

      Radera
  2. Hej Malin! Åh kan relatera till din serie. Var med om något liknande när jag bodde i Hökarängen och promenerade i skogen och en orienterare (?) stannade vid mig och började prata om "dom som bor i skogen"... "HÄR i VÅR skog".... "utan för vårt RADHUSområde" ... "de FÖRSTÖR skogen för oss...joggare..." .... "Vill du hjälpa till och ringa kommunen så att de kommer och reder upp den här röran snabbare??"....
    Jag ba... "eh nej, jag tänker inte ringa nån och be dom kasta ut hemlösa ur skogen, inte min kopp te så att säga" och han blev så arg.

    Gillar "jag vill skriva på mot dig", så kände jag verkligen mot snubben i dyr orienterar-outfit.

    Grymt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir, alltså att du kunde relatera till serien! Men dock inte till den där gubben i orienteringskläder. Såna jobbiga typer.

      Radera

Skicka en kommentar