Malin vecka 36

Hej bloggen!
Den här veckan har jag planerat klart hur jag vill omarbeta Hårda sanningar. Det ska tillkomma 23 nya avsnitt. Vissa är större och andra bara små tillägg. Vissa känns viktigare än andra. Till exempel är det viktigt att figuren Ellen ska få en egen historia och att Mirja (huvudpersonen) och hennes man ska separera.
Jag tittade på hur det ser ut med tiden under den här kursen och började känna mig osäker på om jag kommer hinna med allt det här. Jag kommer nog antingen att få stryka sånt jag vill göra eller hitta mer tid längre fram.

Idag har jag också kommit mig till ritbordet och tecknat det första nya avsnittet, som är till för att sätta tonen för hur Mirja är - en mer explosiv gaphals än vad som har framkommit i det gamla materialet.
Det känns både skönt och roligt att vara igång, men jag känner mig också stressad. Imorgon väntar nattåget mot Stockholm. 

Kommentarer

  1. Gött att du är igång, men känner igen mig i stressen, man vill så himla mycket under terminen (det är därför jag gått kursen i tre terminer antar jag hehe). Ska bli kul att ses på lördag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte just om det skulle bli att man söker vidare till ytterligare en termin om det finns en sån möjlighet! Ja, det ska bli kul, vi ses :) :)

      Radera
  2. Jag gillar din ritstil. Ska bli kul att ses i helgen! :)

    SvaraRadera
  3. Malin! Vad roligt det var att träffa dig och få ta del av ditt projekt! Väldigt nyfiken på att få läsa det material du redan arbetat fram. Och det ska bli spännande att se vad du gör för förändringar i det under terminens gång. Vi hörs i whatsappen i veckan! :)

    SvaraRadera
  4. Hello! Kul att få en snabbtitt sist, det ska bli kul att få se mer!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar