Maja v.35

Hej!

Jag har jobbat på lite olika håll den här veckan. Bland annat var jag nere i Berlin i början av veckan för att hälsa på kompisar. Jag samlar på mig historier. Jag har tänkt att jag ska blanda miljöbilder i olika tekniker med kortare och längre serier.

Det här är till exempel en illustration av hur gatan ser ut en dag efter man suttit ute och druckit öl en sommarkväll. Jag vill få läsaren att känna miljön på olika sätt.


Sedan har jag skissat på en serie om att dricka sprit. Låter väl lite klyschigt, men det brukar ju bli ungefär samma tillvägagångssätt vareviga gång, i alla fall för mig. Har inte fyllt i den ännu:
Eventuellt behöver jag fler rutor för att förklara och ge en ordentligt deppig känsla. Vill att det ska kännas som en evighetsloop.

Annars har jag börjat illustrera och färglägga gamla texter jag skrev mellan åren 2008-2013. Eftersom jag inte bor i Berlin för tillfället, går jag tillbaka till dagböcker och bloggen jag använde då för att återskapa historier, men blandar givetvis med dagens känslor. Jag tycker det är viktigt att inte fastna i gammalt, men det återväcker ändå känslor som var längesen jag kände. Vet inte om det går att återskapa dem på ett ärligt sätt, men det vore häftigt om folk kunde känna igen sig. Jag vill färglägga alla bilder, för mig är färg väldigt viktigt. Ska försöka skugga bättre också.








Kommentarer

  1. Fina bilder, gillar gatubilden och Best Western-bilden :D
    Bra med balans att försöka hitta något från gamla anteckningar och inte snöa in sig på det gamla heller. Det låter som en svår uppgift, men det är bra att du själv vet om problematiken och kan jobba med det.

    SvaraRadera
  2. Så värt med sånt förarbete som du gör! Bra och värdefullt med ambitionen om att skapa en viss känsla hos läsaren.

    SvaraRadera
  3. Spændende med farverne! Det er jeg selv ret dårlig til at bruge. glæder mig til at se!

    SvaraRadera
  4. Maja! Kul att träffa dig i helgen! Gillar verkligen ditt fantasi- och färgsprakande manér. Vilken häftig grej att gå tillbaka till sina gamla texter för att tolka dem med dagens ögon. Ser fram emot att se mer av detta :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar