Maja Björk v.36

Hej!

Det har vart helgträff och det var väldigt roligt att se alla i verligheten och träffa basgruppen. Jag tycker det känns bra och som att vi kan få ut något av varandra.

Jag sitter fast lite i mitt arbete, för jag kan inte få fram några bra historier känns det som. Jag färglägger teckningar som jag redan gjort, men jag tänker nog lite för mycket på utseendet på boken som jag vill göra. Jag får hela tiden tankar om att jag vill börja om på ny kula och ha en ännu fräschare idé.

När jag kollar på tidsplanen för hösten tror jag också att jag eventuellt varit lite väl positiv med hur mycket jag kommer hinna med. Jag ser fram emot när jag har slutat jobbet i slutet av september och kan ägna mer tid åt att rita. Då vill jag också börja använda andra tekniker, som till exempel kollage och actryl. Kanske blanda. Då är det även dags att flytta tillbaka ner till Berlin, vilket väl kommer ta lite tid och kraft också.

Eftersom jag flyttar till en ny stadsdel har jag börjat kolla på foton jag tagit och vill kanske inkludera. För att också skapa känsla, jag tycker de representerar en gammal del av Berlin, de här klassiska industrimiljöerna som man kanske kan tänka på när man tänker på Tyskland.

Här har jag lite bilder:




Jag tror jag befinner mig i en lite kaotiskt fas av processen just nu, där jag vill skapa väldigt mycket och inte vet vad som ska passa in i slutresultatet. Men jag tänker att jag kan fortsätta och köra och försöka rita mer så att jag känner mig fram.

Kommentarer

  1. Vad jag längtar efter att få se de brungråa industrimiljöerna genom din sprakande penna!

    SvaraRadera
  2. Hej, fina referensbilder. Känner igen mig i den där kaotiska fasen du beskriver... oh lord. what to doo. Bra att du tänker att du bara fortsätter helt enkelt :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar