Maja Björk v. 38

Hej!

Den här veckan har det inte blivit något färgglatt alls. Istället har jag gjort många blyersteckningar. Det kom en liten våg av inspiration, så jag försökte rita ner snabba tankar. Jag började med att tänka på olika historier relaterade till cyklar. Jag skrev ner olika minnen om cyklar och försökte sedan rita dem.

Det märkliga är att det knappt blev några cyklar nedplitade.

 Men väl en vy över en gata i morgonljus. Ska lägga till cykeln senare

Här är en liten historia om när vi råkade slänge en papperspåse över huvudet på en stackars gumma

 Jag ska renrita allt senare, har försökt att göra mer kontrast i bilderna så man i alla fall kan få en liten uppfattning av vad jag håller på med.

När jag låg och lyssnade på en gammal låtlista för ett par dagar sedan föll inspirationen över mig igen! Det kan jag rekommendera om någon har liknande förhållningssätt till musik. Försätta sig i lite go trans och rita det som kommer för en. Jag kom både att tänka på minnen och lite mer symboliska historier. 






Jag har börjat lägga till lite text också. Märkte att jag får nog börja skriva ner även töntiga skämt som jag kommer på och rita, för det går att förvandla dem i efterhand. Kanske endel förblir trökiga, men vissa kan bli lyckade även om det såg mörkt ut från början. Jag försöker att inte censurera mig för fort. Ska försöka börja renrita några av dem också så att det inte bara stannar vid blyerts.

Kommentarer

  1. Så fantastiskt! Nu händer processen, vad spännande det är att få se. Jättebra tanke att spara på "töntiga" skämt. Så mycket mer än man tror blir intressant och roligt för andra att läsa. Dina serier är så roliga.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar