Linda v.39


Hej! :)
Jag har kunnat skissa lite nu vilket känns bra. Inte mycket men lite så alltid nåt. :) Det här är lite hur det var med mitt ex. Ett väldigt kontrollerande förhållande som innehöll många såna här kommentarer under flera år och det här är en av de jag minns väldigt väl. Denna konversation handlade egentligen om att jag ville studera animation men jag bytte ut till serieteckning då det känns mer aktuellt. Och att jag faktiskt studerar serieteckning nu. Tror att jag är nöjd med texten i pratbubblorna. Resten kommer utvecklas sen med mer detaljer osv. Är som sagt bara en skiss. Det känns lite läskigt att dela det här eftersom det är första gången jag ens gör nånting av det här.



Kommentarer

  1. Åh❤ Bra att han är ett ex. Modigt att teckna det. Ibland kan det kännas bättre efter det tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. <3 Första gången jag ritar om det här och det kändes befriande. Väldigt bra att han är ett ex.

      Radera
  2. Jag älskar stilen på skissen. Varför skulle det vara orealistiskt att studera serieteckning? Man kan ju studera olika grejer i olika perioder av ens liv. Det tycker jag är realistiskt. Bra att du lyfter fram sådana här tunga saker. Ofta läggs skuld på kvinnor helt i onödan och det är viktigt att visa upp och serier är ju det perfekta mediet för att visa det :)

    Han tänkte inte ordentligt här på barnets och din säkerhet. En bra partner förstår när ens partner är redo och inte redo. Så modigt att du vågar rita något så personligt <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! :D Ja tyvärr läggs det allt för mycket skuld på kvinnor.
      Jadu.. han tänkte inte mycket han. Tyvärr blev det mycket sånt här.

      Radera
  3. Heja dig! Vad modigt, blir ju så uppenbart att han har fel och du har rätt när man ser det såhär på en serie, men jag fattar att han gjorde dig osäker! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 :) Jag känner det också. Man blir påmind att det faktiskt var han som gjorde fel. Skönt att jag slipper honom nu.

      Radera
  4. Åh hvor er du sej. Tænk sig at føle sig værdiløs fordi man gerne vil et barn og sig selv det bedste. Fin skitse!!

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig! Den typen av killar är verkligen inte hälsosamma att vara i förhållande med. Hemskt att känna sig värdelös pga en kille. Hejja dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! <3 Det är inte kul. Men jag har iaf lärt mig mycket efter det här förhållandet. :) Hejja dig också!

      Radera

Skicka en kommentar