Linda v.37


Hej. :)

Sent inlägg men bättre sent än aldrig. :P Jag har inte kunnat skapa nåt denna vecka. Men jag har kommit på lite idéer. Pga nu avslutad medicinering av en av epilepsimedicinerna har gjort att jag känt mig lite konstig (Inga anfall dock. Yay!). Och jag har haft för mycket runt mig på sistone, så för mycket intryck av olika saker (sensory overload som jag kallar det) så har jag varit lite kraschad. Men börjar känna mig som människa igen. :D

Som sagt, har tänkt på lite idéer under veckan. Jag har blivit motiverad av att se andras serier. Tänkte att jag kanske kan göra lite serier från ett destruktivt förhållande jag hade i fem år som avslutades för lite över två år sen. Viktigt ämne tänker jag och jag har aldrig tänkt på att göra nåt av det tidigare. Eftersom jag har svårt att bara hålla mig till ett ämne i mitt ritande kanske jag kan göra nåt av det här också. Lite om hur ens vardag var med nedvärderande ord osv. Får se hur det går men det brukar funka bättre när jag får variera mig lite. 

Kommentarer

  1. låter som en toppen idé! Kul att du börjar känna dig bättre igen! Ska bli kul att se vad du skapar! :D

    SvaraRadera
  2. Hälsan framför allt! som man brukar säga. Tycker det låter sjukt intressant att göra serie om destruktivt förhållande. Jag gjorde det för länge sen och det va terapi. En sån grej man går igenom, när någon annan gör något hemskt mot en måste liksom dokumenteras. Så kände jag. Så att när någon inte tror mig, kan jag peka på mina ritade sidor och bara JO, här är exakt vad som hände i ord och bild. Vad han gjorde kommer inte bli glömt, det kommer finnas där dokumenterat för alltid. Ingen behöver läsa det, men för mig var det betryggande att det liksom fanns nedskrivet (och ritat)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. :) Försöker lyssna på kroppen. Precis så tänker jag. Lite terapi av det. Alltid nåt. :) Kändes ändå skönt när jag kom på idén och hade en liten överblick. Jag insåg liksom vilket sjukt beteende han hade. Sånt man inte såg när man var inne i det.

      Radera
  3. Dejligt du er ved at være ovenpå igen - og spændende, hvad du kommer til at arbejde på! Forhold er spændende at se på, synes jeg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. :) Kändes ändå skönt att börja lite med det här ämnet.

      Radera
  4. Känner igen det där med att det kan bli för mycket runt omkring. Då är det svårt att fokusera på skapandet, tror det behövs ett visst mått av lugn och ro.
    Vad spännande med den nya idéen. Det kan kännas skönt att använda gamla förhållanden tycker jag, blir det en serie så har det i alla fall varit någon mening med att ha dem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kul när det blir så. Jag stängs liksom ner i flera dagar. Försöker hitta strategier så jag kan undvika sånt.
      Ja det känns spännande. Ska bli kul att få ner sånt. Jag tycker det är spännande att läsa om såna ämnen så ska bli kul att skapa det själv också. :)

      Radera

Skicka en kommentar