Kristoffer V. 37

Hej.

Den här veckan har jag inte så mycket att rapportera.

Jag har hunnit lite, lite längre på min 3 sidor långa serie och tänker fortsätta med den nästa vecka!

Ibland tappar jag lätt koncentrationen och börjar med annat istället för att fokusera på ritandet!
Är det någon som har nå förslag på hur jag bättre skulle kunna fokusera på mitt arbete? All respons är uppskattad! :)

Jag tänker också börja på en ny seriestrip nästa vecka som handlar om att Erica är liiiite för paranoid ibland!
Jag vill inte känna att jag måste bli helt 100% färdig med ett projekt innan jag påbörjar ett annat för då kommer jag aldrig att gå vidare och bara fastna i detaljer!
Det är en kortare serie på 4 rutor den här gången, så att det går lite fortare.

Ni kan se lite av min 3 sidor långa serie i mitt förra inlägg om ni missade den!
Såklart så är all feedback uppskattad! :)



Kommentarer

  1. Jag vet inte om detta tips funkar så bra. Jag kan känna att om jag tappar fokuset med det jag ritar så tar jag fram ett annat papper och börjar klottra, medans jag funderar på hur jag ska fortsätta på den riktiga uppgiften. På så sätt håller man fortfarande tecknandet igång så att man inte tappar "the flow" liksom.

    SvaraRadera
  2. Alltså det som bäst funkar för mig är att sitta någon annanstans än hemma. För mig är det ateljen, men kanske sitta på bibliotek eller verkligen ha ett hörn väldigt avsides. Skärm runt eller nåt. När man sitter så har man liksom inget annat att göra än att fokusera på att rita. Inte för att det är bra att tvinga fram nånting, men det blir mindre distraktioner. Läste nånstans att varje gång mobilen piper eller blinkar så tar det flera minuter för hjärnan att fokusera på det man höll på med igen. Det är verkligen en störig idiot den där mobilen. Ändå sitter man fast vid den. Jag iaf. :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! :)
    Problemet är att jag ritar på datorn och Youtube är ofta lockande! xD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar