Kristina Kumari v39

Hej!

Denna veckan har jag mest hållit på med att fixa i manuset, stryka lite, lägga till, planera om och funderat. 

Jag har också hittat en person jag skulle vilja intervjua, en person här i Nepal som skrivit ett blogginlägg om hans upplevelse av att bo på ett ”barnhem” och ständigt träffa nya vita volontärer. Jag skulle vilja ha med hans perspektiv. Ska försöka ta kontakt med honom efter dom stora ledigheterna här tar slut. 

Nästa vecka är det Dashain som är som julafton här och jag ska åka till min pappas by och fira där. Får se om jag lyckas få upp något inlägg här nästa vecka, finns ingen bra uppkoppling där. Ska ta med mig mitt ritblock och färger för jag har ytterligare ett projekt som jag ska fila lite på. :)

LYCKA till med storstrejken! Jag har gjort ett eget plakat och idag på flera platser i Kathmandu är det demonstrationer. 

Det står "rädda Himalaya". Himalayas istäcken och glaciärer räknar som den tredje polen (efter syd- och nordpolen). Att glaciärerna i Himalaya smälter och fortsätter smälta kommer innebära enorma problem för Nepal. 

HA det så nojs! 

Kommentarer

  1. bra plakat, bra kristina kumari, hoppas du får en bra dashain!

    SvaraRadera
  2. Spännande med intervjun! Jag visste inte att det fanns så mycket is i Himalaya, en tredje pol, tack för den kunskapen!

    Ha det så bra med firandet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar