Joline vecka 39

Hejhej

Jag har fortsatt med thumbnails så här kommer resterande och sista halvan av scen 1. Ja, ni får ursäkta textmassan i vissa rutor, tror fortfarande att det kan funka när jag renritar, men ska nog också dela upp det lite mer. Inte helt säker på hur jag ska lägga upp processen, men jag tror jag fortsätter med scen 2 och gör thumbnails för den också innan jag jobbar om sidorna i scen 1 till fler rutor, fler bubblor, fler tysta rutor, osv.


s. 11

s. 12

s. 13

s.14
s. 15
s.16

s.17


Som omväxling till all blyerts och rutade block gjorde jag en teckning på slutbilden i scen 2. I manus är det ingen replik utan bara scenanvisningen att Yngva "...pratar lite med fågeln, men är tankspridd och nervös." Så texten i just denna pratbubblan har jag hittat på. Kommer säkerligen jobba om den här bilden men det var kul med lite lineart och färgläggning!


Kommentarer

  1. Hej Joline, det känns som det är bra flow i rutorna, bra med pauser etc, en fröjd att läsa (och jag gillar uttrycket "En elak otäcka"! :D ). Och fin bild på Yngva med fågeln! Jag håller med, det är roligt att göra en färdig bild då och då mitt i bildmanusjobbet. Ibland känns det lite tradigt att bara göra snabba skisser under en väldigt lång tid, så väldigt skönt att känna att en gör något färdigt liksom :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att få läsa fortsättningen. Tyckte att texten var lättare att läsa (jämfört med förra veckan) och bra med pauser ibland. Jag gillar färgerna på bilden med Yngva och fågeln. Min blick dras direkt till den blåa fågeln eftersom allt runtomkring är lite i samma färgskala.

    SvaraRadera
  3. Ser bra ut! Cool bild! Håller med Matida att fågeln verkligen drar till blicken och det vita runtom gör att även yngva sticker ut.

    SvaraRadera
  4. Sidorna är lätta att lästa och de ger ett bra tempo!
    Det enda jag tänkte på är att man kan ändra vilket perspektiv man har på karaktärerna på sidan 15. Där doktorn säger "Stackars unge" kan man ju istället välja att vi bara ser ansiktet på doktorn och inget annat. Då kan det bli tydligare att han säger det för sig själv.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar