Joline vecka 38

Hej!

Har jobbat med thumbnails och börjat från början på pjäsen, Akt 1 scen 1. Det är några sidor kvar av scen 1 men här kommer de tio första. Skisserna är ungefär 6x9cm. Jag provade en ny taktik att lägga in texten digitalt efteråt, med inspiration från Jenny :) Först för att det skulle bli lättare för er att läsa men sen för jag insåg att det nog blev lättare även för mig, och det kanske kan hjälpa till att skapa en överblick istället för att behöva ha textmanuset bredvid mig när jag läser igenom bilderna.

Lägger till en bild på själva rummet också, som kommer vara samma hela pjäsen igenom men med olika mycket möbler synliga och med olika vinklar.

Dörr till vänster: In till Yngvas rum. Dörr i mitten: Ytterdörr. Dörr till höger: In till kök.
När jag förstått hur en ritar perspektiv ska jag göra en platt version också, tanken är att boken inleds med den bilden så en vet miljön.

Här kommer thumbsen, hoppas det går ok att läsa. Det blev lite tajt att få in texten men jag trooor ändå att panelerna/upplägget kommer funka sen när jag renritar.












Kommentarer

  1. Hej! Vad kul att få se thumbnails ihop med texten. Låter som en bra idé att inleda boken med en bild på miljön.
    Håller med om att texten blev lite tajt och svår att läsa på vissa ställen. Det kanske går att dela upp några av de längsta textstyckena till mindre delar. Eller så kanske det blir tydligare när du renritar. Ska bli kul att få se fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Hej Joline! Bra layout, men jag är också lite orolig över textmängden i vissa pratbubblor, speciellt 6, 7 och 9. Om det går skulle jag nog försöka utöka till 1-2 sidor för att kunna dela upp texten lite mer. Annars tycker jag dialogen flyter på väldigt fint :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar