Joline vecka 36

Hejhej!

Den här veckan har jag nu till slut i denna sekund gjort klart min scenmodell och fotat för att skicka in till stipendium/tävling, vad det nu är. I en glaskupa och tillsammans med ett förstoringsglas för att se bättre. Ska skriva klart följetexten till och sen skicka in om en vecka ungefär. Men jag kommer vara bortifrån så har inte tillgång till dator för bildbehandling, så är nu postmegastressad och slut efter en massa krångel och tåg som snart går men iaf, här är bilderna jag kommer ansöka med. Det är för en utställning så tanken är att det är ett "verk" i sig själv.

Sen för att jag inte ska få cred för vad som inte är mitt så är texten jag använder till mitt projekt Alfhild Agrells, jag har inte (och kommer nog inte) arbetat om den, mer än att tagit bort h i hvad, osv, annars är texten så rolig och relevant i sig. Det var några i kommentarerna som tyckte om texten och därför kom jag på att jag inte skrivit det kanske :)

Dock är det jag som skrivit just de här texterna till bilderna här i snabbspolningen av alla akterna ;)



Repliker som kanske inte syns i de här webbilderna:
Akt 1.
Thora: Nämen, har du funnit kärleken!
Akt 2.
Thora: Hur kan mitt "felsteg" påverka hela min dotters liv och framtid
Akt 3.
Thora: Jag är väl också människa.
Yngva: Jag kommer förlåta dig, mamma

Ses imorgon!

Kommentarer

  1. Wow va fin den blev med glaskupa och allt!

    SvaraRadera
  2. Stiligt! Jag gillar också kupan. Gjorde själv ett verk i kupa för en teater i Tyskland för några månader sedan. Det blir så spännande med figurerna därinne, verkligen som en egen värld i ett litet separat universum av glas.

    SvaraRadera
  3. Vad häftigt den är med kupan. Det ger en bra överblick över hela pjäsen.

    SvaraRadera
  4. De här är sååå himla fina Joline! Hoppas de tar med dig och du får ställa ut/får stipendium!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar