Jenny - v38

Cha cha bloggen,
har inlett säsongen på ateljén den här veckan, så satt där i två dagar och pillade lite med min serie. Hann med att finskissa 1,5 sidor, en helt okej början :3

Kul att jämföra med bildmanuset:

Lite ändringar har gjorts, tex översiktsbilden på sida 1, och de tre första rutorna på sida 2 är lite festligare ;)

Har även suttit med bilderna till min utställning! Två av fyra bilder börjar bli klara och jag hoppas kunna få färdigt bild tre nästa vecka.

Bilden till vänster är akvarell och guldtusch, bilden till höger är markers och lite detaljer i guldtusch.

Nästa vecka blir lite knivig då jag ska hjälpa till att hålla i en tecknarträff i Stockholm på tisdag, och onsdag-fredag åker jag iväg på offsite med jobbet, så många tecknardagar försvinner. Men förhoppningsvis kan jag visa lite updates på katteckningarna i alla fall :)

Kommentarer

  1. Hejhej! Kul att jämföra med bildmanuset, du har absolut skapat mer fart i renskissen i de bilder du skriver du ändrat! Gillar närbilden på lille lyssnande rädda Gav i andra rutan sida två.
    Fina utställningsbilder!! Ska du passa på att scanna in dom och skapa tryck också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Joline :)
      Hmm, det blir nog tyvärr inga tryck denna gång, men att scanna in dem vore ju trevligt iaf :) De lite större A3-bilderna är ju från min målarbok från början, så de "har jag redan", men kanske vore nice att spara färgläggningen också till framtiden :)

      Radera

Skicka en kommentar