Jenny - v36

Cha cha bloggen,
den här veckan har jag haft min sista semester då jag tog en roadtrip till Sundsvall - väldigt inspirerande natur från typ Söderhamn och uppåt :) Men idag kom jag tillbaks till jobbet vilket officiellt innebär att det är dags att börja med ALLT igen :D

Jag började skissa på en kortisserie (4 sidor) som egentligen tillhör min andra serie SPEJS förra veckan. Kändes som en bra mjukstart inför terminen och förhoppningsvis kan jag få klart även den under det här halvåret.

Insåg också att jag lovat attha utställning här i orten (Hässelby Gård) nästa månad, så jag tror jag måste planera mitt serietecknande lite runt det - dvs prioritera utställningen lite i September och sedan köra fullt fräs med serien från Oktober. Kanske blir september mer en "leta inspiration till arkitektur mm"-månad för att lägga grunden för kommande månader, vi får se!

Jag kan iaf dela med mig en snabb skiss på Karsen, Yegor och Gav som jag tänker att deras kläder kommer vara i kapitel tre. Jag börjar få in lite bättre snits på att rita Gav - barn är inte riktigt min paradgren, men här börjar Gav se lite mer söt ut, vilket är målet ^^;



Vi ses på Lördag!

Kommentarer

  1. Superfint! Och vad spännande med utställning. :D

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina färgkombinationer!

    SvaraRadera
  3. Åh, skriv mer om utställningen sen. Min snubbe bor i hässelby gård så det hade varit kul att kika förbi!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med utställning!! Vill gärna höra mer om det :) Låter som en bra plan att köra på det i september och sen serien. Håller med om att Gav ser gullig ut :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar