Jenny - v 39

Cha cha bloggen,

det har varit fullt ös medvetslös denna vecka, tyvärr på andra sätt än med serien.

I tisdags höll jag och en vän i ett serietecknarmeetup i Stockholm. Det blev snack, rita och fika i min ateljé :)

Onsdag-fredags spenderade på Yasuragi (ett spa med Japanskt tema här i Stockholm) tillsammans med mina arbetskollegor från Barcelona och Stockholm. Första gången jag badat utomhus i år tror jag ;)

(Foto av min kollega)

Innan detta hann jag dock pilla lite med ännu en bild till utställningen. Den är, som de andra, typ klar, ska väl göra lite småpill innan jag är helt nöjd.


Nästa vecka kommer jag ägna mig åt att få klart alla bilder, för upphängning av mina verk sker på fredag vad jag förstod. Ska kontakta ansvarige för mer info så inget missas :) Ser verkligen fram emot att få hänga upp bilderna, och att kunna börja jobba med serien igen.

Tänkte fylla upp inlägget med lite bilder jag ritat senaste tiden:
Fanart på Deet från nya Dark Crystal-serien.

Lite karaktärer som kommer användas i en rollspelskapanj i framtiden :)

Det var allt!

Kommentarer

  1. Låter roligt att fixa inför utställningen. Vad kul att få se några bilder, de har alla så snygga färger och bakgrunder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul, men också lite stressigt/nervöst pga första gången jag gör det här själv (har haft utställning ihop med folk en gång tidigare)...men ska bli skoj! :)

      Och tack snälla :)

      Radera
  2. Älskar älgen :) och gillar också strukturen i bakgrunden, är det blandat digitalt och analogt? Mysigt med meetupet i ateljén och nice med Yasuragi också, har hört om det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag . har gjort lite olika "strukturmönster" jag använder mig av för att fejka lite mer liv i bilderna ;) I grund och botten är det inscannade bilder där jag bara kladdat på en massa färg (antingen akryl eller akvarell - ibland bara en pappersstruktur jag gillar), sedan lägger jag in strukturbilden som ett översta lager på min digitala bild, väljer "overlay" och trixar lite med färgerna tills jag är nöjd :) Så ja, en kan väl säga att det är analogt möter digitalt :)

      Radera
  3. Fina bilder! Önska man själv va så bra med färger. Hoppas utställningen går bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag har fått jobba en hel del med färglära de senaste åren och börjar känna att mitt öga för färger har blivit lite bättre tack vare det (innan visste jag knappt vad jag höll på med) :)

      Radera
  4. Har inte sett Dark Crystal men gillar den fanart. Du har haft mycket att stå i läser jag :) Lycka till med utställningen och ska bli spännande att se dina resultat när du återvänder till serieprojektet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket Nadine :) Ja, nu har jag fått tid för att få hänga upp bilderna, så då kan jag pusta ut lite och se fram emot att jobba mer med serierna igen :)

      Radera
  5. Yasuragi har den bästa sushin tycker jag. Det var länge sedan jag var där nu dock ^_^'

    Så nervöst med utställning, men roligt! Lycka till :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi körde avsmakningsmeny och teppanyaki - men de hade några bitar med lax i avsmakningsmenyn som jag fortfarande drömmer om ;A;

      Och tack så mycket! :)

      Radera

Skicka en kommentar