Jenny - v 37

Cha cha bloggen,

Jag började veckan med att bli sjuk :D Var hemma på måndagen och kurerade mig med sömn och Dark Crystal-serien på Netflix.

Efter det tänkte jag att jag borde ta tag i det här med utställningen då jag senast pratade med min kontakt i våras, så jag ville vara säker på att datumen gällde osv. Fick en massa bra info (bland annat hur många tavlor jag kunde hänga upp - de hade krokar för fyra, vilket känns lagom och mindre stressigt), förfrågan om jag ville ha vernissage (vilket jag så klart vill) osv osv, så nu är jag pepp och på G med utställningen :)

Den kommer vara på Café de Nice (kaféet bredvid Ica) i Hässelby Gård mellan 4 oktober-7 november, för er som är nyfikna och bor i krokarna :)

Jag kommer köra katt- och fikatema då jag tror det skulle se fint ut där på caféet :) Här är ett litet smakprov:

Det läskiga med att ha katt och jobba med akvareller är när den här lunsen kommer och är nyfiken - i värsta fall kan han lägga sig över ens arbete XD

Jag har även jobbat lite med serien! I våras fick jag en hel del bra feedback medan jag gjorde thumbnails angående scenerna, så jag har kollat igenom feedbacken på tredje kapitlet (som jag ska skissa härnäst) och gjort lite justeringar - det kapitlet kommer bli en 2-3 sidor längre än tänkt. Har även börjat kika på lite futuristisk arkitektur som skulle kunna passa i storsta'n på planeten. Har kollat lite på Dubai, men kanske ska söka mig ännu mer österut för mer futuristiskt, hmm hmm...

Det var allt från mig för denna vecka!

Kommentarer

  1. Schysst kattbild! Katter är alltid luriga ateljékamrater. De kliver i färgen och lapar i sig målarvattnet. Grattis till utställningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, det blir mycket ha koll på dem när jag målar och sedan gömma originalen när jag jobbar hemifrån så inte katterna får tag i dem när jag inte hinner se ;)

      Radera
  2. Vad kul med utställningen! Låter som ett bra tema, lycka till!

    SvaraRadera
  3. Roligt att kolla futuristiska miljöer att inspireras av!

    Låter som ett passande tema för utställningen, jättekul! Ska du ha något kattinspirerande snacks till vernissagen? ...söta och salta godisfiskar kanske ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar