Jennifer v.38


Hej! Denna veckan har jag skissat på en enruting och tog lite längre tid med skissandet och använde ljusbordet mycket mer. Den färdigställdes idag. Det har vart en seg vecka gällande just att teckna serier. Mycket som hänt i veckan som distraherat mig, som exempelvis att jag var med i en bilkrock vilket var väldigt läskigt. Men jag är tillbaka och ska teckna vidare!

Jag fick tipset av en vän att jag kunde rita upp ett alfabet som jag bara kunde ta bokstäver från och lägga in i seriernas pratbubblor för att spara tid (då jag tar så lång tid på mig med texten) och få det att se lite mer lika ut varje gång. Så det tänkte jag ge mig på imorgon!

Nedan är den färdigställda enrutingen iallafall!

Kommentarer

  1. Fy vad läskigt med bilkrock! Jag hoppas att det gick bra med dig. Väldigt smart ide med att rita alfabetet! Det kanske jag också kan göra om jag någon gång lär mig att rita mer digitalt. :)

    SvaraRadera
  2. Jeg håber, du er okay efter biluheldet! Og smart at tegne alfabetet. Jeg er vild med tegningen, fedt med veninden, der glor på sin mobil imens :-)

    SvaraRadera
  3. Vad läskigt med krocken! Är du okej nu?
    Bra jobbat med rutan! Jag gillar insekten som letar sig in i bilden!:)

    SvaraRadera
  4. Usch vad otäckt. Hoppas du är ok! Tycker också det är en smart idé med alfabetet. Jag gillar den här bilden. Riktigt bra. :) Detaljen med flugan också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar