David v.38



Hej!

Denna vecka har serieskapandet gått lite segt eftersom jag haft feber men har lyckats bli ganska så klar med förra veckans serieskiss.  Serien handlar om en figur som läser en bok och som inser något underligt i den sista rutan: 



Arbetsprocessen tog längre tid än vad jag trodde eftersom jag haft problem med att få skuggningen att se bra ut och för att jag haft det svårt att komma på vad serien ska handla om. Till en början hade jag tänkt ge huvudkaraktären dialog om hur han inte kan läsa men kom på att jag sett ett liknande skämt någon annanstans. Sedan dess har jag funderat på hur jag kan avluta serien och jobbar nu på att komma på något hyfsat innan nästa vecka. 

Kommentarer

  1. Hej, vilken gullig karaktär! Tycker skuggningen och färgläggningen ser jättebra ut! Det skulle kanske kunna vara en skugga under själva karaktären också, eller att den sitter på något, som på skissen från förra veckan.

    SvaraRadera
  2. En supersöt figur! Gillar att en ser ena ögat tilla fram på de första två bilderna. Gillar skuggningarna också, och om du ska fortsätta på bilden så håller jag med Mathilda om att testa skugga under figuren eller att den sitter på något.

    SvaraRadera
  3. Härliga mjuka färger på figuren och söt serie! Håller med föregående, en liten skugga under figuren vore nice så den inte bara flyter runt i luften.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar