Cajsa vecka 38 och 39



Hej!

Jag hade lite av en svacka vecka 38 pga ledsamma saker i livet (två av våra husdjur dog) samt en envis förkylning.
Men efter mitt handledarsamtal med Ida, där jag fick många bra råd, känner jag mig åter på banan. Tack för det:)

Jag kommer jobba mer med serien den här veckan, men väljer att blogga redan nu då jag främst kommer fokusera på manus resten av veckan och mindre på tecknande.

Den veckan som var ville jag teckna en scen där killen känns lite mer sympatisk. Jag vill att läsaren ska se hur bra paret har det i början och det känns viktigt att ha med några sekvenser där Jesper får glänsa lite och vara trevlig.
Huvudpersonen kommer få mer bekräftelse av sin familj på att den här killen är ett kap. Det är nog något som gör det svårare för henne att se genom hans fasad och bryta förhållandet i tid. Alla älskar ju honom så varför skulle inte hon göra det? Hur kan hon misslyckas med ett förhållande med en sån fantastisk kille?











Kommentarer

  1. Jag ska också fokusera mer på manus nu i veckan. Alltså detta gör honom bara mer creepy. Men såklart att det alltid finns goda sidor och bra stunder, även hos de hemskaste personerna.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag beklagar verkligen. <3 Hoppas förkylningen har släppt. Jag gillar din serie. stilen och allt. Jag har alltid tyckt det har varit svårt att rita flera rutor. Vad som ska vara var osv. Gillar ditt upplägg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!❤
      Vad kul att du gillar den! Det är lite nytt för mig också att rita en längre serie.

      Radera

Skicka en kommentar