Cajsa v.36


Hej!



Jag har totalt skrotat min projektidé och valt en ny.
För mig blev det problematiskt att fortsätta med historien om lejonfarmen. Jag ville skriva för vuxna och det liknade mer och mer en sagobok för barn. Så nu har jag övergett farmen och skriver istället om det som jag är bäst på: knepiga relationer.
Efter att jag tagit det beslutet så fick jag världens flyt och har varit väldigt produktiv. (Mest på nätterna, sorry för mörka foton).

Såhär är storyn:
En tjej träffar en kille som verkar vara världens kap, hon vaggas in i tron att de har en perfekt relation. Sen börjar saker förändras sakta sakta kräver han att hon flyttar sina gränser mer och mer, efter en stund finns hennes egna jag knappt kvar. Hon förstår att hon kommer behöva lämna honom, men det är svårt för henne. I serien får man följa hennes process. När hon väl bryter sig loss visar det sig att han levt ett dubbelliv under hela deras förhållande. Det tar inte riktigt slut där, för han visar sig svår att bli av med...


Här kommer ett exempel på en "scen" jag hunnit jobba med under veckan. Den är inte helt klar och renritad:







Ser fram emot att få träffa er alla imorgon 🎈

Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Åh! Den ville jeg helt sikkert læse. Den ser god ud. Jeg vil allerede gerne læse mere :-) Det er også lidt det emne, jeg arbejder på: At skildre en relation, der måske ikke er så god. Det skal nok blive spændende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker om min serie och att vi har lite liknande tema. Vi är ju i samma basgrupp också:) Det ska bli spännande att följa ditt projekt. Vi har startat en Facebook-chatt för vår grupp. Lägg gärna till mig om du har Facebook så lägger jag till dig i chatten. Jag heter Cajsa Söderman. Jag är den Cajsa som har en pappershatt med två fåglar på huvudet.

      Radera
  3. Hej, fick som rysningar av skisserna, fint arbete! Ser framemot obehaget och fortsättningen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Åh vad bra med rysningar! Tack ska du ha:) <3

      Radera
  4. Usch vilken otrevlig man. Det är sådana man har mardrömmar om. Ser fram emot vad som händer sen! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar