Helgträff - Sovplatser

Hej alla. :)

Jag kan öppna upp mitt hem i Tullinge för er som reser långt för helgträffen och behöver sovplats. Ligger ca 25min från Stockholm city. Det är en tvåa på 6l kvm och det finns två platser i min stora hörnsoffa och en luftmadrass. Så garanterat tre platser. Om man har sovsäck/luftmadrass kan man få in det också. Det är öppen planlösning mellan köket och vardagsrummet så man kan göra plats för mer. Lägenheten känns inte trång, den känns ändå väldigt luftig.
Finns en buss från Flemingsberg som är en tågstation från mig (eller buss precis utanför mitt hus till Flemingsberg) och bussen från Flemingsberg går hela vägen till skolan också. :)
Måste kolla hur det ser ut med täcken och kuddar. Återkommer om det. :)

Edit: Tyckte inlägget såg trevligare ut med nån bild så fick bli den här. :P

EDIT IGEN!
Det finns en lokal man kan boka här (gratis). Tänkte om det blir fler som ska sova över kanske det är värt att förbereda mer platser. 
Det är alltså en lägenhet med dusch, kök, tvättmaskin och sånt. Jag skrev till dem och väntar på svar. Jag frågade om jag kunde boka mellan fre-mån. Finns en dubbelsäng i eget rum. Sen finns det bäddsängar man kan fälla upp. Finns gott om plats i köket för det. Jag återkommer när de svarat.

Kommentarer

  1. Åå vad snällt! Hade varit väldigt praktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yass. :D Bara att säga till om du behöver sovplats.

      Radera
    2. Jag behöver faktiskt det! Vore helt perfekt! :D

      Radera
    3. Sovplats fixad! :D Kommer du till Stockholm på fredag eller innan skolan på lördag?

      Radera
    4. Jag kommer på kvällen på fredag, typ 9! :)

      Radera
    5. Awesome. :) Vi kanske kan gå över till nån chat och planera när det närmar sig. Alla de som ska sova här.

      Radera
    6. Vilken adress är det och kan man åka T-banan direkt från T-centralen till Tullinge? Varför måste man kliva av i Flemingsberg och ta bussen? Hur tar vi oss in? :)

      Radera
    7. Det är pendeltåg från Stocholm City hem till mig. :) Man man måste inte hoppa av i Flemingsberg för att ta sig till mig. Det är när man ska till skolan. Ska vi skapa en chat nånstans så kan jag ge mer information där? Kanske lättare. Messenger? Whats app? Eller nåt annat förslag? :)

      Radera
    8. Det tar inom 10 minuter att gå till mig från pendeln. Det finns tre bussar som går hela vägen till mig. Men det är inte långt att gå alls. :)

      Radera
    9. Toppen. :) Kan du söka på mig på FB. Jag har samma bild som på min presentation här på bloggen.

      Radera
  2. Åh så gulligt att erbjuda sovplats! På temat boende, eftersom jag faktiskt tyvärr tycker det känns skrämmande att resa och åka tunnelbana etcetera undrar jag om någon känner till ett hotell i Skarpnäck? Jag har hittat ett lite skumt vandrarhem som jag inte blev sugen på att bo på. Hoppas någon har ett tips på något hotell i själva Skarpnäck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag provade att googla efter hotel i Skarpnäck men hittade inget. Verkar mest finnas utanför. Mina Google skills är inte det bästa dock :P Hoppas du hittar nåt som passar bra och som har sån liten resväg som möjligt.

      Radera
    2. Tyvärr har jag verken sett eller hört talas om nåt hotell i Skarpnäcksområdet... Men om du tar nåt hotell i t.ex. Älvsjö så kan du ta buss därifrån direkt till Skarpnäck. Hållplats: Horisontvägen. Kolla www.sl.se - där kan du också söka från adress till adress om du inte vet vilken hållplats som är närmast.

      Radera
    3. Tack snälla ni för tips!

      Radera
  3. Finns det fortfarande plats? Kommer upp från Göteborg fredag kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns plats. :) Det är du och Kristoffer hittills.

      Radera
  4. Hej Linda! Jag och Nina skulle behöva sovplats? Finns det fortfarande plats? Vi kan ta med oss luftmadrass och täcken. Vi skulle vara väldigt tacksamma för vi båda känner lite oro över att både boka tåg, skaffa tunnelbanebiljett och boka vandrarhem i Stockholm. Blir så mycket och tänka på och det ger mig ångest. En fråga bara. Du sa att man kan åka buss till dig. Jag och Nina tänkte skaffa en sådan där dygnsbiljett för tunnelbanorna. Men kan man använda samma biljett på Stockholms bussar. Vet inte hur det funkar då jag bor i Östergötland. Här i vårt län funkar våra busskort för både pendel och buss, samt spårvagn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :) Jag hjälper gärna. Förstår att det är mycket att tänka på. Som det ser ut nu är det två som ska sova över. Så det finns en garanterad sovplats över. Sen kan man göra lite mer plats om man tar med sig egen luftmadrass/sovsäck. :) Måste kolla täcken och så. Jag skrev till de man kan boka en lokal/lägenhet här. Samma port. Väntar på svar från dem också så man har fler möjligheter. Jag uppdaterade mitt inlägg längst ner om det.
      Man åker pendeltåg ca 25min till mig. Sen kan man gå 10min eller ta en buss som tar några få minuter. Till skolan från mig finns det tåget en station sen en buss hela vägen. Eller en buss utanför mig till Flemingsbrg (där tåget stannar) sen buss hela vägen. :) Biljetten gäller för allt.

      Radera
    2. Svarade på ditt inlägg. Ni får gärna sova här. :D

      Radera
    3. Du är så snäll som erbjuder sovplats. Räddaren i nöden! Vi har som jag sa på mitt inlägg dubbelmadrass och täcken och kuddar fixar vi. Så vi sover jättegärna i din lägenhet. Vad bra att att biljetten gäller för allt :) Tänkte köpa en sådandär 72 timmarbiljett. Vi stannar bara en natt tänkte vi. Så att efter allt är klart på söndagen så åker vi hem till Östergötland. En chatt för alla som ska sova över hos dig låter som en toppen idé.

      Radera
    4. Ingen fara alls. Jag är glad att jag kan hjälpa. :) Var är ett bra ställe att skapa en chat? Messenger, Whats app eller nåt?

      Radera
    5. Messenger funkar bäst för mig! :3

      Radera
    6. Samma här. :) Kan ni söka på mig på FB och starta en chat? Jag har samma bild som på min presentation här på bloggen.

      Radera
    7. Vad lustigt. Jag sökte efter dig på facebook. Skrev in ditt namn i sökfältet och tittade efter din bild. Men det kom verkligen inte fram någon profil so verkade vara du.

      Radera
    8. Var det den svartvita bilden? Det är alltså inte denna bild som visas när jag skriver. Det är den på min presentations blogginlägg. Simon hittade mig. Men jag kanske kan testa att söka efter dig? :)

      Radera
    9. Ah okej! Då är jag med! Jag tittade efter den här bilden xD Men du kan ju testa att söka efter mig. Sök bara på mitt namn. Just nu har jag en profilbild av en My little pony sjöhäst. (Väldigt random, jag vet) Sjöhästen är rosa med gult hår.

      Radera
    10. Hittade dig! My Little Ponys är ju bäst! :D

      Radera

Skicka en kommentar