Randi Johansson, v. 34, Presentation


Hej!

Jag heter Randi Johansson, är 34 år och heltidsanställd på Apotekstjänst i Stockholm.

Har tidigare gått en utbildning vid Högskolan i Gävle, Serie- och bildberättar-programmet, 2005-2007.

Jag har alltid tyckt om serier, i de flesta former jag kommit över det, mestadels serietidningar en kunde hitta för 2 kr st på marknader som barn.
För närvarande så har jag varit på en lång semester och har inte någon tillgång till ex på mina äldre serier.

Efter min utbildning var klar har jag inte tecknat lika mycket och de senaste åren har det varit ytterst sporadiskt med själva tecknandet. Men idéer har alltid funnits där och en som har varit konstant är att skriva om mina egna erfarenheter som adopterad.   Denna historia är något som omformats under tidens gång och jag har i skrivandets stund ingen klar tanke på hur jag ska strukturera upp projektet och komma igång.

Har också dragit med stor tecknar blockering (om det är ett ord) som jag försökt komma ur, framförallt har det på senare tid handlat om att ha tid och ork och även hitta själva teknarglädjen igen.

Jag ser fram emot att börja kursen, har varit lite nervös över att börja men ska bli kul att knyta nya kontakter, få tid till att hitta inspiration och kunna bygga på en bra grund till projektet.


Kommentarer

  1. Hej Randi! Jag känner igen mig i det här med att tecknandet tar mindre plats. Jag är lite i samma sits när det kommer till att få tid till tecknandet. Hoppas vi kan komma på nåt bra för att få blockeringarna att släppa. Vilket spännande, bra och stort ämne du har valt. Det blir jätteroligt att följa ditt arbete.

    SvaraRadera
  2. Hej Randi! Välkommen till kursen :D Känner också igen mig med det här med blockeringar i skapandet. Hoppas det kan hjälpa att va del av en klass, brukar funka för mig! Och asbra och viktigt tema med adoption, behövs fler serier på det temat. Känner du Lisa Woolrim-Sjöblom? Annars kan jag förmedla hennes kontakt ;)

    SvaraRadera
  3. Hej! :) Ska bli superkul att följa. Det är ett viktigt ämne och ett ämne som intresserar mig enormt. :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Ser verkligen fram emot att följa ditt skapande med temat adoption! För mig har den här kursen varit jättebra för att just strukturera upp ett projekt och komma igång, så det tror jag du kommer komma igång med snabbt!

    SvaraRadera
  5. Hej Randi, Vad kul att du börjar kursen, du är välkommen i gänget! Viktigt med berättelser om att vara adopterad, och bra att du berättar om det ämne du känner behov av att bearbeta. Hoppas du kan hitta tillbaks till tecknarglädjen den här terminen, det är en så härlig sorts glädje ju! /Ida

    SvaraRadera
  6. HEj! Superviktigt tema, ju! Hoppas verkligen blockeringen släpper!

    SvaraRadera
  7. Jaaa, vad kul att få bli kursare med dig Randi! Jättebra och intressant ämne för serie, ser fram emot att följa arbetet med den :)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jeg kender også, at tegningen ikke fylder så meget - men hvor er det fedt at du hopper ud i det! Det er det samme, jeg gør :-) Glæder mig til at følge dit projekt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar