Presentation, v. 34, Maya Elisabeth


Hej!

(Jag har skrivit på danska - om ni inte forstår det kann jeg forsöka at skriva på svenska. OR I can just write in English - I understand swedish quite well but it would be a shame if nobody understood me!)

Jeg hedder Maya Elisabeth, og som du nok allerede har regnet ud, så er jeg ikke svensker - jeg er dansker. :-) Jeg bor i Skørping, Nordjylland, DK. En lille by omgivet af skov. Jeg har en bachelor i Nordisk Sprog og Litteratur og familie i Sverige, men jeg er stadig ret dårlig til at tale og skrive svensk.

Jeg skriver og tegner meget, og når jeg ikke går hjemme og passer min datter, så underviser jeg et skrivehold, arrangerer oplæsningsaftener og giver feedback på tekster. Jeg arbejder enten med politiske temaer, køn, klima eller forsøger at lave noget LOL.

Det projekt, jeg gerne vil arbejde på, er over en novelle, jeg har skrevet, der hedder HUL. En feministisk serie, der handler om BoPo, slut shaming og luder/Madonna-syndromet.
Det handler om Sally, der godt kan lide at have det sjovt, drikke, grine højt og have sex med folk, og hun skammer sig ikke over det. Hun falder for en fyr, der godt kan lide hende, indtil han finder ud af, hvor mange hun har været sammen med før ham. Hans jalousi munder ud i slut shaming. Og så falder Sally ned i et hul.

Her er et par sider fra den serie (jeg tænker, at det skal være starten - det er måske bare lidt kedeligt):




Jeg har tegnet lidt af hvert og forsøger stadig at finde min stil.

- LOL:




- Dagbogstegning:




















- One-line:




















Og en selfie af mig:




Jeg glæder mig til at møde jer alle i december måned! Det har været en fornøjelse at læse jeres præsentationer. VI SES PÅ BLOGGEN!

Bästa hälsningar från Maya Elisabeth Rathkjen

Kommentarer

  1. Hej hej! Jag gillar storyn på ditt serieprojekt, så det ska bli kul att få se mer av den under terminen :) Snygg teckningsstil också, jag tror den kan passa bra!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken härlig och uppfiskande karaktär! Bra att hon lever livet och inte skäms. Killar skäms sällan över att de varit med många, men på tjejer läggs ofta så mycket skam. Bra att du skriver om det viktiga ämnet.

    SvaraRadera
  3. åhåh <3 "drömmer om sömn" älsk på den! förstod texten, hade lite svårt att förstå sally-serien, alltså språket, men jag gillar den ändå :D trevligt att få bekanta mig med dig!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår det du skriver bra och fint ritat! :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Gillar storyn och också din tecknarstil, det ska bli kul att följa!

    SvaraRadera
  6. Hej Maya Elisabeth! Jag drogs direkt in i din serie om Sally, vilken härlig karaktär.

    SvaraRadera
  7. Hej Maya Elisabeth! Välkommen till kursen :D För mig går det bra med danska, det är bara kul att få utmana sig språkligt tycker jag. Gillar Sally och att du ifrågasätter slut shaming, så viktigt! Vi ses i helgen :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar