Presentation Nina Nilsson

Hej!

Mitt namn är Nina Nilsson, 25 år och bor i Mjölby med min sambo som också ska gå på den här kursen.

Det här är första gången jag går på en sån här utbildning som inriktar sig mer mot serier och vart jätteglad när jag fick reda på att jag blev antagen. Det ska bli kul att gå på den här kursen och träffa er alla och att både bli inspirerad och lärd av er alla.

För det mesta är jag självupplärd i både tecknande och kunskap i ritprogram på datorn och har tidigare gått på estetiska linjen på gymnasiet.

Jag tecknar mest Fantasy, Slice of life eller Äventyrs serier. Och den här gången ska jag göra en serie som handlar om att en person har all världens otur och får se från hennes synvinkel hur hennes liv ser ut efter en olycka. Det hände i en gammal spegelaffär i hennes förflutna.

Jag har tidigare gjort två olika Fanzine som jag har sålt och dom ser ut såhär.



Weird Mim! (Mitt första Fanzine)

Pussla ihop ditt egna öde! (Mitt andra Fanzine)



Här är sida 4 från serien "Pussla ihop ditt egna öde!" Och den handlar om att huvudpersonen Violet växer upp och måste hitta den andre biten av sin pusselbit, för att hitta sin själsfrände.


 Jag tar gärna emot lite tips hur jag kan förbättra mig. Mitt mål med den här kursen är att jag vill att mina serier ska snyggare ut och med det menar jag upplägget av serierutorna och arbeta mer på karaktärdesign. Jag vill också att mina serier ska ha en tydlig röd tråd vilket är något jag hoppas att jag kan få hjälp med.




Vi syns på helgträffen nästa vecka =)

Kommentarer

  1. Hej! Mega gode mål for kurset, både med rød tråd og at forbedre tegningen, dem har jeg også :-D Glæder mig til at følge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli roligt att följa dig med och vi båda får kämpa bra med våra mål =)

      Radera
  2. Hej hej, din projektserie låter intressant, ska bli kul att följa ditt projekt under kursen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det ska bli roligt att följa ditt projekt också
      =)

      Radera
  3. Oh blev så nyfiken på "wierd mim" :D

    SvaraRadera
  4. Wow gillar verkligen pussla ihop ditt egna öde! Jag tänkte rita 4 rutor per sida ungefär, två uppe och två nere om det nu hjälper nånting! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =)

      Ja det gör det säkert! =)

      Radera
  5. Hej Nina, välkommen till kursen! Låter spännande med din story om den otursförföljda, mystiskt och symboliskt att det hände i en spegelaffär... Ska bli spännande att få följa under hösten! Hoppas vi ses i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och vi ses i helgen =)

      Radera

Skicka en kommentar