Presentation, My, v.34

Hej!

Mitt namn är My, är 23 år och bor i Kramfors och jag kommer inte bry mig om du kallar mig för tjej eller kille, är helt okay men båda. Jag älskar att teckna, tv-spel, cosplay och musik. Älskar även lite mörkare teman och gillar att rita monster men även att visa på att det fina kan vara det fula i oss alla.

Är helt ny till denna kurs och tycker det ska bli super kul att få träffa nya människor och få chansen att utveckla mitt serietecknare.




Under den här terminen hade jag tänkt arbeta med något jag har velat göra en lång tid men aldrig känt att jag haft tid för det. Tänkt arbeta med min serie "The no one is me" som handlar om min karaktär Seven (eller Freak-Show som han kallar sig själv) som är ett experiment som började leva.
Han älskar sin skapare. Men en dag så tas allt ifrån honom i en brand och det är bara han som överlever.
Han vet inte vad han ska ta sig till eller göra eftersom hans skapare isolerade honom från verkligheten, han har ingen aning om hur saker funkar eller hur man interagerar med människor, det enda han är helt säker på är att alla tycker han är ett freak.

Prototyp sidor på jag tänkte serien kanske ska börja:








Exempel på små serier jag gjort innan:

 


Kommentarer

  1. Hej! Kul att du skapat tid att jobba med ett projekt du tänkt på länge. Gillar logiken i den sista rutan i sista bilden, sött och läbbigt på samma gång!

    SvaraRadera
  2. Hej hej, intressant story och söta figurer, ska bli kul att se mer av dina serier denna termin :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härliga bilder. Ska bli kul att följa under terminen. :)

    SvaraRadera
  4. Hej My! Välkommen till kursen! :D Fint med Seven, känns lätt att identifiera sig med, och söta småserier :))

    SvaraRadera
  5. Hej, My kul att vara klasskamrater. En kul sak jag kom och tänka på när jag såg chibi versonen på ditt självportret var en söt liten bäbis orm eller ödla

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Gillar verkligen designen på din karaktär Seven (Freak-show)!
    Småläskig och bisarr, men jättecool! :D
    Tror hans historia kan bli intressant att få följa!
    Säkert väldigt sorglig också! :´)

    SvaraRadera
  7. Hej My! Vilken enormt fantasifull story du har med Seven. Jag tycker om tanken på att uppleva världen för första gången genom honom. Det blir kul att se mer!

    SvaraRadera
  8. Hej My och välkommen till kursen! Härligt om du äntligen får tillräckligt med tid att jobba med Seven nu. Det låter som en intressant story som många kan relatera till. /Ida

    SvaraRadera
  9. Hej! Ska bli kul att få följa storyn!

    SvaraRadera
  10. Hej! Kul karakterer! Glæder mig til at følge :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar