Presentation Mirjam Isabella

Hej!
Jag heter Mirjam Isabella och var med förra distansterminen.
 Vilket var typ det roligaste jag gjort på länge.
Idag började jag en trädgårdsmästare-utbildning och seriekursen drog igång!
Knäppt och kul.
Jag höll på med ett projekt under våren som heter ”ångest - min bästa vän”
Som handlar (för mig) om hundar och ångest. Lite ihop blandat typ.
Jag sökte in på den här terminen med två projekt som jag inte känner 
Mig redo att börja med...
För jag skulle vilja utveckla och färdigställa en serie med illustrationer
Från skogen som jag ritat under vårterminen. Det är en form av
Bearbetning av gamla relationsmönster och att ta sig ur dom.
Jag fick en idé hur jag ska använda illustrationerna tillsammans med en serie
Uppdelad i fyra delar/årstider och blanda upp dom med illustrationerna.
Känns viktigt för min egen process att färdigställa innan jag går vidare.
Så jag tror att jag ritar mycket natur och kommer skriva om klimatet
Därför vill jag komma längre in i trädgårdsutbildningen innan jag tar mig an Idéerna som jag sökte in på.
Har battlat med mig själv i somras då jag har svårt att fokusera på längre serier.
Och att färdigställa. Men vill behålla lusten och glädjen så därför vill jag inte pressa Fram grejer.
Jag med en stickling av en porslinsblomma:
Framsida till mitt projekt ”ångest-min bästa vän”: 


Mitt träd/relations-projekt,några illustrationer och min skiss på
”Planen” för terminen. 










Kommentarer

  1. Hej! Vilka fina trädillustrationer, ska bli roligt att se mer av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mari! Tack och vad kul att du tycker det :)

      Radera
  2. Hej Mirjam Isabella! Så himla fint att få fortsätta ha dig i klassen och att du gillar kursen :)) Spännande med trädgårdsmästare-utbildning också! Bra combo!! Trädgårds- och seriemästare. Heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh trädgårds- och seriemästare! *hyyybris* :D Tack fina du för pepp!

      Radera
  3. Vilka poetiska och vackra serier. Är svag för serier som berör och skildrar naturen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, Tack Malin! Kan bara hålla med om svag för samma. :)

      Radera
  4. Hej! Så vackra illustrationer av träd! Speciellt den andra med storm!

    SvaraRadera
  5. Hej, vilket spännande projekt! Så fint att du använder naturen som inspiration. Gillar att barken på träden har så mycket detaljer.

    SvaraRadera
  6. Hej MirjamIsabella! Vad kul att följa dig i höst också! Gillar verkligen dina naturbilder, så snygga och träffande. Och låter ju skitkul med trädgårdsmästare!

    SvaraRadera
  7. Hej, kul att få ha dig som klasskamrat denna termin också :) Jättefina trädbilder, ska bli intressant att se vad som växer fram (hehe) ur detta!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Viktiga ämnen och fina bilder. Ska bli kul att se mer! :)

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag känner likadant över min process, att jag vill färdigställa tidigare projekt innan jag går vidare! :)
    Ska bli kul att följa ditt skapande! Gillar illustrationerna med träden!

    SvaraRadera
  10. Hej, tycker det ska bli kul att få följa dig denna termin och gillar dina bilder :)

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Vilka vackra bilder! Det ska bli kul att få se mer av dina verk. De som växer isär tycker jag extra mycket om. Sant budskap också.

    SvaraRadera
  12. Hej Mirjam! Är glad att du fortsätter ännu en termin med oss! Jag tycker det låter fint att du vill jobba vidare med träden och knyta an illustrationerna till relationsmönster. Träd är mäktiga varelser som känns tycker jag, precis som relationer! /Ida

    SvaraRadera
  13. Hej! Jeg elsker træerne - jeg glæder mig til at følge!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar