Presentation - Mikael

Hej alla.

Mikael heter jag, och bor i Linköping.
Har problem att skriva sådana här saker, men ska försöka iallafall...
Har ritat sedan jag var liten, men började ordentligt med serier för några år sedan.
Har också ett mikroförlag som heter SBKH Förlag, ger ut serier och annat på en liten skala.
Har gått två terminer på distansutbildningen innan, men har nog gått lite under radarn på de flesta.
Är inte så socialt bekväm av mig allt som oftast, så troligen kommer jag bara existera på internet och inte på helgträffarna, vi får se.
Jag ritar mest självbiografiska serier, och de har tyvärr fokuserat på mörker mycket.
Har gjort serier om cancer och depression, ensamhet, självhat och sådant..
Men försöker stundtals att hålla det något lättare stundtals i de enrutingar jag gör under namnet:
A Day In The Life Of A Skäggig Typ.
Enrutingar har hamnat i ett fanzine med samma namn som kom förra året, och de nyare (med tilläggsnamnet The Return) hamnar hittills på instagram, gubbakvarten heter jag där.
Får se om det kommer en del 2 i zineform.

Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska jobba med under terminen, har lite olika idéer.
Det jag vet är att det är bra att ha en motivation, ett "måste" att rita något.

När jag inte gör serier så jobbar jag på en ramateljé, samlar på filmer, ser på film, spelar tv-spel och hänger med min hund Cosmo.

Lägger in några av de senaste grejerna jag gjort.
Ska bli kul att se vad alla ska jobba med, och det är ett bra forum att försöka jobba lite iallafall på den sociala fobin.
Vi hörs.








Kommentarer

  1. Hej! Ser fram emot att få se vad du än bestämmer dig för att arbeta med, ska kolla in instagram och enrutingarna.

    SvaraRadera
  2. Serier är så bra uttrycksform. Det ska bli kul att lära känna dig genom serierna och internet även om du inte kommer till helgträffarna.

    SvaraRadera
  3. Hej! vad kul att se dig här! följt dina serier ett tag ju, gillar de mycket. Ska bli kul att fortsätta följa ditt arbete på detta vis!

    SvaraRadera
  4. Hej! Såg att vi faktiskt följer varandras serier på instagram! kul! gillar verkligen din stil på dina serier och även det mörka innehållet. Ska bli intressant att följa ditt projekt :)

    SvaraRadera
  5. Vilka coola karaktärer! Nu följer jag dig på instagram.
    De saker du berättar att du tidigare skrivit om tycker jag aldrig kan belysas nog. Det är så viktigt att våga tala om tyngre ämnen och om mörker.
    Jag har själv erfarenhet av depressioner. Skulle gärna ha läst en serie om den känslan, speciellt när jag mådde som sämst. I delandet av känslan kan det ibland kännas lite mindre hopplöst.

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad kul att följa dina grejer i höst också, jag gillar din tecknarstil!

    SvaraRadera
  7. Hej hej Mikael, kul att vara klasskompis med dig i ännu en termin! :D

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Kul att se dig igen. :) Viktiga ämnen. Förstår det där med inte så socialt bekvämt. Nåt jag försöker jobba på också. Jag gillar dina bilder och det ska bli att följa dina serier. :)

    SvaraRadera
  9. Hej Mikael! Jag gillar din kombo av humor och djupt allvarliga teman. Titeln "A Day In The Life Of A Skäggig Typ", haha! :)) Blev också väldigt berörd av fanzinet som du delade med dig av till förra helgträffen. Så grymt att du ger ut serier på ditt mikroförlag också!

    SvaraRadera
  10. Hej, måste säga att titteln är underbar

    SvaraRadera
  11. Haha gillar namnet på titeln! xD
    Blir spännande å se vad du bestämmer dig för att jobba med under terminen!

    SvaraRadera
  12. Hej Mikael! Jag är glad att du fortsätter ännu en termin och att du uppskattat kursen! Jag tycker om din tecknarstil och ditt mod att berätta om livets svåra. Jag ser fram emot ditt kommande projekt, och att höra mer om dina idéer. /Ida

    SvaraRadera
  13. Hej! Jeg kan vildt godt lide din stil - glæder mig til at følge! (Cosmo ser sød ud!)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar