Presentation Marja v.34


Hej igen alla från förra terminen och förstagången-hej till alla nya! 

Marja heter jag och det här är min andra distanstermin, så att säga. En upplevelse jag sammanfattar som superkul, nyttig, komplex och utmanande. Eftersom jag kombinerar dessa pluggerier med jobb så var ett av förra terminens stora bekymmer att jobbet gärna tog över och åt upp både tid och ork. Men jag tror att jag har hittat ett system som förhoppningsvis ska funka. 

Jag kommer alltså att fortsätta med mitt projekt med arbetsnamnet ”Verklighetsfoster”. En serieroman om två fantasifigurer som beslutar sig för att överge världen de lever i (fantasin) för att upptäcka verkligheten - som om den vore lika exotisk som en fantasi är för oss. Jag hann så långt som att arbeta fram karaktärerna, skriva ett första utkast på manuset och skissa på de första 10 sidorna.  Kommer börja med att skriva klart och bearbeta manuset och sen jobba med att hitta rätt känsla på bildspråket. Stilen är fortfarande under konstruktion. Oklart om jag vågar sätta som mål att vara helt klar i december men jag siktar i alla fall på att komma en bra bit på vägen.

Annars då? Nytt för denna termin är 1. att Metro har lagt ner så min serie Fadäsen ligger på is just nu. 2. att jag har flyttat till BAGIS (Wooot!?) 3. att jag bakar bebis. ”bebisbak i Bagis”. Jamen det låter väl som det ska va? Extra kul eftersom jag såg att Wendel också gör det! Grattis Wendel <3

Ser fram emot att träffa er och följa era projekt under hösten. Kanske TYVÄRR är bortrest just de datumen som helgträffen är, men ska se om jag kan styra om i kalendern. Återkommer!

Nedan: grovskisser på de 6 första sidorna








Kommentarer

  1. riktigt cool stil! och så kul att få läsa! hög igenkänning :) haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennifer! Kul att höra att det är hög igenkänning :) Sånt man aldrig vet då man sitter på kammarn och skapar i sitt eget huvud...

      Radera
  2. Gud vilken snygg stil! Man vill se och läsa mer.

    SvaraRadera
  3. Wäääää Ska det bli en Marja-bebis.. ÅÅh den kommer bli rolig! Grattis. Och fint att höra att du hittat nån super strategi, ser framemot mer av verklighetsfoster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiiiiiwäää jajjemen. Jag hoppas den blir en kul en! Inte allt för gnällig och taskig. Så kul med ännu en Mirjam-temin <3 Hoppas vi ses på helgträffen. Tror jag kommer kunna va med åtminstone på lördag!

      Radera
  4. Hej! hahha vad roligt att läsa grovskisserna, det var ett väldigt naturligt och najs flow att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kristina vad roligt att höra! Jag hoppas på att kunna fortsätta ha bra flow i bild och text när jag rentecknar senare...

      Radera
  5. Hej Marja! Så himla bra story, jag blir väldigt nyfiken på hur verkligheten ter sig! snygg stil också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mari! Roligt att höra. Du ska få se mer av verkligheten, det lovar jag :)

      Radera
  6. Hej Marja! Grattis till bebisbaket! :) Jag håller också på och skapar en sån där en :) Det ska bli så kul att följa dina katter och verklighet vs fantasi, och också ditt arbetssätt mot färdigt projekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen tack detsamma, på alla plan! :D Så kul att du är med även denna termin!

      Radera
  7. Hej Marja, kul att få ha dig som klassis i en termin till :D Gillade verkligen det jag såg av "Verklighetsfoster" förra terminen, så ska bli kul att se mer av den serien nu i höst :) Och grattis till bebisbak :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Jenny! Tack! Roligt att du också fortsätter :) Ska bli spännande att följa ditt projekt under hösten :D

      Radera
  8. Hej Marja! Grattis till dig med, till bebisskapandet!! Cuuute! Och kul att få fortsätta följa verklighetsfostrena :)) Gillade speciellt skruven på slutet ;) Ses snart, på helgträffen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack! Och detsamma, igen! Vilken grej alltså. Så många tecknarbebisar på samma gång. Vad hände där!? Underbart hur som helst. Kul att vara med även denna termin! Ses snart :-D

      Radera
  9. Hej! Grattis till bebisbakandet! :) Fin stil! Ska bli kul att se mer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda!! Ska bli kul att följa dig och ditt projekt under hösten :)

      Radera
  10. Jätte kul ide och det kommer vara kul att se hur det fortsätter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas att jag kommer kunna leverera en bra fortsättning på storyn framöver

      Radera
  11. Haha! Söt stil och roliga karaktärer!
    Vill se mer och om det hade varit färglagt så tror jag att det hade kunnat bli ännu bättre! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kristoffer, kul att höra! Än så länge oklart om det blir färg eller svartvitt i slutändan. Men ska helt klart testa båda varianterna sen när det är dags för renteckning :)

      Radera
  12. Hej Marja! Hurra för bebisbakande, vad fint!! Fint också att du är med oss ännu en termin. Jag ser mycket fram emot att fortsätta se Verklighetsfoster ta form, är så förtjust i manuset. /Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej Ida! Tack! Ska bli kul att få vara med ännu en termin och se hur långt jag kan lyckas komma denna gång :)

      Radera
  13. Jag tycker att ditt projekt låter jättespännande. Inte ofta man kommer över en berättelse om fantasikaraktärer som utforskar verkligheten. Mvh Nadine.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nadine! Roligt att höra att du gillar idén. Hoppas jag ska få ordning på storyn och stilen denna termin :)

      Radera
  14. Hej! Fed stil og historie - og TILLYKKE med bebisbakning :-) Glæder mig til at følge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maya! Roligt att höra att du gillar stil och story! :D

      Radera

Skicka en kommentar