Presentation Mari Atterhög

Hej!

Jag gick Serietecknarutbildningen förra året, 18-19, och är jätteglad att få fortsätta på distans nu!
Parallellt med den här kursen går jag också en distanskurs i Grafisk form och Kommunikation som nyss har startat. Jag tror att kurserna kommer komplettera varandra på ett bra sätt.

Jag sökte in med två projekt men har nu kanske tre projekt, inspirationen får styra vilka projekt som hamnar i fokus.

Jag vet iaf att jag vill fortsätta med min karaktär Fyrvaktaren och hennes äventyr. Jag vill både färdigställa pågående kapitel och påbörja nya.





Mitt andra projekt är självbiografiskt och ganska tungt så jag behöver liksom balansera det med den mer lättsamma Fyrvaktaren. Jag får se hur mkt fokus det blir på denna.


Det tredje projektet är en ombearbetning av en serienovell som är en kärlekshistoria. Jag är lite kär i storyn och vill kanske göra en version med fantastiska illustrationer i färg : )


Mycket vill och kanske,
Men det blir nog bra.







Kommentarer

  1. Tycker alla 3 projekt låter riktigt spännande! Ska bli kul att få ta del av :)!!

    SvaraRadera
  2. Hej Mari, welcome back! :D Håller med Jennifer, alla tre projekt är superbra på sina olika sätt. Kärlekshistorien sögs jag in i och kunde känna igen mig i (snyft!), skulle göra sig jättefint i färg. Smart att hoppa mellan olika laddade projekt också! Heja heja!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med de här olika projekten, blir så nyfiken på alla!

    SvaraRadera
  4. Oh vad spännande! "Jag gråter allas tårar" <3

    SvaraRadera
  5. HEJ! GU va fin framsidan är till Fyrvaktaren! Jag vill se kärlekshistorien i färg för du är fantastisk på färg!!

    SvaraRadera
  6. Hej Mari, vad kul att få se mer av dina olika serier! Jag tror verkligen att kärlekshistorien skulle passa bra i färg.

    SvaraRadera
  7. Hej! Vilka fina bilder och kul med så olika uttryck i de tre stilarna. Blir kul att följa, och bra idé att varva mellan idéerna!

    SvaraRadera
  8. Hej Mari! Alla tre projekten verkar jättefina, och smart att ha lite olika projekt att hoppa mellan :)

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kul att se dig igen. :) Och fin stil! Ska bli kul att följa ditt serieskapande. :)

    SvaraRadera
  10. Kul att du har så mycket på gång samtidigt! Ska bli kul att få se mer! :)

    SvaraRadera
  11. Hej Mari, känns kul att du fortsätter med oss! Vad smart att du använder Fyrvaktaren som hjälp med ork till att jobba vidare med Jag gråter allas tårar. Även att låta inspirationen styra kan vara ett smart drag, särskilt när alla tre projekt är såna som redan är i rullning. Är så impad av ditt berättande och jag är också kär i kärleksstoryn! /Ida

    SvaraRadera
  12. Hej! Så fine akvarelfarver - og er vil med kærlighedshistorien. Glæder mig til at følge :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar