Presentation Cajsa


Hej!

Jag heter Cajsa och tycker att det ska bli så kul att få djupdyka i serieteckning tillsammans med er.


Apropå djupdykning, här är en bild på mig och min dykand Aaron
(nu utflyttad, men gullig bild tycker jag). 




För mig blir serier ofta ett verktyg för att ta upp eller belysa problem. I serierna kan jag påpeka det som jag egentligen skulle vilja påpeka i verkligheten.


En bild på mig och min granne Lasse. Inte lika gullig som anden,
men också en del av min vardag under samma tid





Jag tycker om serier som medium för att det är så direkt.
En kan få så mycket information från en enda ruta och jag upplever att det är mycket lättare att ta emot en serie än en kapitelbok med murar av text på varje sida.


Eftersom bilder säger så mycket har jag ibland lättare att uttrycka vad jag känner i bild än i ord:






 Jag har några olika idéer på serieprojekt som jag skulle vilja arbeta med under hösten. Men den idé som jag lutar mest åt är en historia som jag tänker kan bli lite muntrare och mer "sagoaktig" än jag vanligen skriver. Den baseras mer på fantasi än mina andra serier som vanligtvis handlar om mer självupplevda situationer.


Det känns spännande och lite pirrigt att jag ska ge mig ut i delvis okända vatten.

Min historia handlar om en tjej som besöker sin vän. Vännen har en lejonfarm och bor i ett bostadsområde strax utanför stan. Grannarna är inte helt nöjda över att hon håller lejon i området. Lejonen är tränade till att äta veganskt och lever främst på morötter. Därför borde de inte utgöra någon fara för någon. De är dessutom inhägnade.
Men en natt blir ett lejon stulet! I sin jakt på att få tillbaka det dras de två vännerna in i en härva i den undre världen, med gangsters och en illegal spelhåla...



Kommentarer

  1. Hej! men åh vad söt Aaron är! Ja håller med om att serier är lättare att ta till sig än en vanlig textbok. Känner verkligen igen mig i att vilja belysa problem genom serierna. Men det låter ju som ett riktigt spännande projekt! spännande att testa på nytt! Ser verkligen fram emot att få ta del av ditt projekt :D

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att du vågar prova på en ny genre, än du är van vid! Det skulle jag också vilja testa. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej! Gullig and och läbbig granne! Blir roligt att följa din sagoaktiga berättelse, kul att du ger dig ut på något du inte testat innan.

    SvaraRadera
  4. Hej! Härliga enrutingar, gillar verkligen den där tjejen har ritat hur hennes förhållande känns! Och intressant story för ditt serieprojekt, det kan nog bli en riktigt rolig serie! Ser fram emot att se mer av dina serier under kursen :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag gillar verkligen enrutingar. Ska bli kul att följa ditt serieskapande. :)
    Aaron är otroligt söt! :D

    SvaraRadera
  6. Hej Cajsa! Välkommen till kursen :D Haha, serie nr 2 är så himla rolig. Inspirerande att uttrycka hur en faktiskt känner sig i sin relation, synd bara att partnerna inte förstår...

    SvaraRadera
  7. Din ide är kul och samtidigt alvalig. man vet inte om man ska skaratta eller vara orolig

    SvaraRadera
  8. Hej, tycker din idé ser kul ut och roligt att du testar något nytt än vad du är van med att göra :)

    SvaraRadera
  9. Hej Cajsa! Man blir ju nyfiken på hur det kom sig att du hade en and en gång. Väldigt gullig var den hur som helst. Vilka träffande enrutingar du har gjort. Din idé för kursen låter nyskapande! Det ska bli kul att följa hur du jobbar.

    SvaraRadera
  10. Hej Cajsa och välkommen till kursen! Skrattade gott åt dina enrutingar, särskilt den om hur det känns i förhållandet. Kul projektidé med lejonfarm! Ser fram emot detta /Ida

    SvaraRadera
  11. Hahaha, tegningen med forholdet og hans svar er perfekt :-) Glæder mig til at følge!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar