Presentation av Simon Beck v.34




Jag heter Simon. 20 år gammal, 21 i november. Född och uppväxt i Göteborg, dit jag har återvänt efter ett år på plats i Skarpnäck. Ursäkta att mitt inlägg kommer så sent, mailet fastnade nånstans. Allt borde vara löst nu!

Under det året jobbade jag bland annat på det första kapitlet i mitt pågående projekt Cherry, vilket ni kan hitta i senaste Årsbästa. Cherry utspelar sig i den queera vogue-scenen, som jag är fascinerad av men obekant med. Just nu ligger Cherry på is men jag kommer definitivt komma tillbaka till det efter mer research.


I höst kommer jag jobba med en ny serie om en kultur jag är bekant med, modern rap. Kulturen är färgad av mental ohälsa, giftig maskulinitet, drog- och alkoholmissbruk... Ämnen som jag eller folk jag känner har erfarenhet av och kan därför porträttera på ett ärligt sätt. Plus att jag får rita folk med löjligt edgy ansiktstatueringar. Det också. Arbetstiteln är just nu "Zolpidem" efter läkemedlet. Mer om detta längre fram.Jag börjar alltid mina serier på papper, där jag skissar och tuschar på samma ark, innan jag skannar in i datorn och redigerar (och i vissa fall färglägger) serien i Photoshop. Om jag tecknar någonting som inte hamnar i Zolpidem kommer det oftast upp på min Instagram, så håll koll på den.Oh, har massor av stickers kvar sen SIS också. DMa på insta om ni vill ha så tar jag med till helgträffen.Ser starkt fram emot att träffa alla er i september!/Simon Beck


Kommentarer

  1. Hej! :)
    Låter spännande! Ska bli kul att följa ditt serieskapande. :) Och det ska kul att träffa alla i september.

    SvaraRadera
  2. Väldigt många mycket intressanta teman XD Jag har en känsala av att det kommer vara kul att följa den här storyn

    SvaraRadera
  3. Coolt Simon!
    Vill se mer av Cherry och det verkar som att min önskan slår in! xD

    SvaraRadera
  4. Hej! Kul att du jobbar med för dig både bekanta och obekanta teman. Blir kul att följa!

    SvaraRadera
  5. Hej hej, väldigt intressant tema, ska bli kul att följa arbetet med din serie :)

    SvaraRadera
  6. Hej Simon! Vad roligt att du jobbar med såna olika teman. Modigt att du har jobbat med ett tema i en sfär som du inte är bekant med tidigare! Wow! Det ska bli spännande att få lära mig mer om rapvärlden också.

    SvaraRadera
  7. Hej Simon! Så kul att du fortsätter med oss här på distanskursen! Håller med ovanstående "talare", så nice att du både jobbar med communitys som du känner dig bekant med och inte. Ser fram emot din ärliga porträttering av modern rap!

    SvaraRadera
  8. Hej Simon! Välkommen till distansterminen! Jag är glad att du fortsätter och taggad att få se Zolpidem växa fram och alla viktiga teman du planerar att skriva/rita om. Det blir kul att ses på helgträffen! /Ida

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Som andra sagt, bra tema på ny serie.

    SvaraRadera
  10. Hej! Fedt med tegning i hånd og så photoshop - glæder jeg mig til at følge :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar