Presentation av Rebecca Jonsson v.34

Hej, jag heter Rebecca Jonsson och är 20 år. Jag bryr mig inte om man kallar mig han eller hon. Jag kommer från Örnsköldsvik och är ett litet skogstroll som uppskattat naturen och en (eller flera) promenader för att fundera och ta det lugnt. Jag är ny till den här utbildningen och folkhögskolor i allmänhet. 

 

Jag har en stor variation av intressen. Jag skulle mycket väl kunna sitta och lyssna på människors livs berättelser och erfarenheter i timmar. Alla berättelser har ett värde även om vissa har mer spännande liv andra. Ett annat intresse är musik och sång som är nästan på samma nivå som att skapa berättelser och bilder. Musik handlar ofta om känslor och berättelser. Mycket av det jag blir intresserad av är saker som är sätt att uttrycka sig. Dans är en av de saker jag växte upp med att göra. Special effects sminkning och cosplay är också sånt jag gör till och från.
De serier jag har skapat och de jag planerar att göra är ofta till för att man ska tänka och börja ställa frågor. Frågor så som: varför behandlar vi varandra som vi gör? Varför är normerna så som de är och hur kan vi ändra dem? Normer och identitet är ofta del teman som är i dem. Jag gör till och från små serier om händelser och idéer mina vänner och jag får som speglar våran vänskap. Serien jag valde som bild exempel är ursprungligen från en serie jag gjorde för ungefär 2-3 år sedan till en kalender. Jag ville se hur jag utvecklats och hur se hur jag skulle rita karaktärerna nu.


                                                                                          
Projektet jag hade tänkt göra här under den här terminen har titten ”colourful mind”( fortfarande inte fastslaget )och det följer hur ett barn ser värden omkring dem och även det som bara deras ögon kan se. Jag är fortfarande lite i processen av karaktärs design men bilden under är det jag har just nu.
Jag längtar tills september så att vi kan träffas för jag tycker det är alltid lika roligt att träffa andra. XD 

Kommentarer

  1. Hej! Kul med barnperspektivet, det ska bli kul att följa. Gillar dina teman med norm och identitet också.

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Intressant projekt och bra teman med norm och identitet! :) Ska bli kul att se mer av dina serier under terminen!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag gillar dina teman. Spännande och viktiga teman. Ska bli kul att se. :)

    SvaraRadera
  4. Hej Rebecca! Välkommen till kursen :D Skönt att det löste sig med skolmailen och bloggen tillslut :) Fint med barnperspektiv och filosofiska frågor om hur vi behandlar varandra. Ska bli kul att träffas på helgträffen!

    SvaraRadera
  5. Fin stil!
    Vill verkligen se mer och hur du utvecklas! :)

    SvaraRadera
  6. Hej skogstrollet!
    Gillar verkligen din stil och tycker det ska bli kul att se hur du utvecklas och ditt projekt. Tycker du tar upp viktiga ämnen!
    Konstigt vi inte träffat varandra innan då vi knappt bor 10 mil ifrån varandra, har även bott och studerat i övik :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rebecca! Vilken sorglig och fin serie du hade som exempel. Och otroligt spännande med serien ur ett barns perspektiv!

      Radera
  7. Hej Rebecca och välkommen till kursen! Jag tycker om vad du skriver om att alla berättelser har ett värde och ditt genuina intresse av att lyssna på andra människor. Jag ser fram emot att se mer av dina serier. /Ida

    SvaraRadera
  8. Hej, barnperspektivet låter mycket intressant!

    SvaraRadera
  9. Hej! Kul med perspektivet fra et barn, det glæder jeg mig til at følge :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar