Mari vecka 35

Hej!

Den här veckan har jag jobbat med serien "I ett annat liv" kärlekshistorian jag nämnde i presentationen. Jag har funderat på format och teknik att arbeta med. Vad gäller formatet tänker jag att jag ska jobba i kvadrater som kan fungera som både bilderbok och serierutor.

Jag har experimenterat med gouache och målat två bilder.

Så här ser det svartvita originalet ut:




Och här är första bilden/rutan i färg:



Och katten:  



Det ser inte bra ut men det blir nog bra till slut.



Kommentarer

  1. Det ser ju helt fantastiskt fint ut! Det blir en helt annan känsla med färg! Sagolik liksom!

    SvaraRadera
  2. åh bilderna i färg är helt fantastisk! bergen ger mig värsta bort från allt-längtan. katten är så fin. gillar! gillar iofs den svart vita oxå men ändå :D

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka sköna färger!
    Jag hade velat se ljuset i miljön riktigt landa på kattens blåa päls! Speciellt vid en skymning (som detta ser ut att vara!) :D
    Överdrift i ljuset i såna här färgglada bilder är alltid kul! ^^

    SvaraRadera
  4. Tycker det ser supermysigt ut! Gillar pälsdetaljerna på katten :)

    SvaraRadera
  5. Jag fick glädjepirr av dina gouachemålningar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar