Malin vecka 35

Hej!
Den här veckan har jag sammanställt och börjat planera hur jag vill omarbeta Hårda sanningar.

Jag har titta på vad jag ville ha fram med serien från början. Jag ville visa komiken i att bli orimligt arg. Sen ville jag få fram hur det kan kännas jobbigt att förändras och släppa en del av sig själv som man tycker om, fastän den uppenbarligen inte funkar för en.

Jag har med en karaktär som heter Ellen och är kompis med huvudpersonen Mirja. Från början hade jag tänkt att hon skulle ha en egen bihistoria, men jag avstod från det på grund av brist på tålamod. Det har lett till att hennes medverkan i serien bara består av omotiverat sex. Det vill jag ändra på, nu ska Ellen få en egen historia.

Jag har jobbat i ett format med den här serien som visade sig vara ganska jobbigt: att varje ruta var en egen sida, 21x21 cm. För att kunna få en överblick över allting har jag komprimerat den så att det är sex rutor per sida nu. Jag vet inte hur det ska bli i slutändan.

Jag skulle gärna slippa teckna i det här formatet nu, men får nog leva med det, för det ser så konstigt ut om nya avsnitt avviker från allt jag redan har gjort.

Jag läser igenom min serie, stryker och gör anteckningar om sånt jag vill lägga till.

Titta vad mycket det är!!! Jag blev faktiskt stolt över det.

När jag vet hur jag vill omarbeta själva serien kan jag göra en planering för hur resten av den här terminen ska se ut. 

Ett av mina mål har varit att visa mer av den här serien för andra, så den som vill läsa och ge mig kommentarer och feedback om var det behöver utvecklas får gärna göra det. Här finns hela serien som pdf!

Idag jobbar jag på ett kafe. Det är väldigt mysigt faktiskt.

Kommentarer

  1. Hej! Ja, du ska vara superstolt över den bibban teckningar, kul! Jag försökte öppna pdf:n men den är tom så när som på några meningar här och där. Gör jag fel eller har något tappats på vägen..? Undrar också vad du använder för penna, gillar de levande ganska tjocka linjerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej snälla! Äsch, vad dumt att länken inte funkade! Nu har jag uppdaterat den och hoppas den funkar nu. Min penna heter Pentel pocket brush, en penselpenna som man kan fylla på med tuschampuller. Jag gillar den jättemycket!

      Radera
  2. hej! väääldigt många sidor, det är kool och kul faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ps fattar det där med att man kan titta på något i efterhand och bara `men den här karaktären blev ju inte alls som jag tänkt mig` (ang det att bikaraktären din bara blev nån som hade sex vid sidan av...)

      Radera
    2. Haha, ja, jag hade sån tydlig bild av vad serien skulle bli och när jag läste den efteråt så blev den inte så! Jag tycker ju det är lite jobbigt att planera och vill gärna teckna spontant och det kan ju vara jättebra, men jag antar att man får hålla lite ordning på sig själv också.

      Radera
  3. Vilket smart sätt att göra ändringar genom att skriva ut serien och sen skriva till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns praktiskt och det är skönt att se serien fysiskt också eller hur jag ska säga.

      Radera
  4. Jäklar vad produktiv du varit, Malin! Var stolt! Ska kika försöka kika igenom PDF:en i helgen, är så himla nyfiken!

    SvaraRadera
  5. OOh gillar oxå pennan du använder! läste igenom pdfen å gillar så mkt!! kan typ inte fatta att du ska försöka göra den... ännu bättre!? wow. vill läsa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad glad jag blir! Tack! Vad kul!

      Radera

Skicka en kommentar