Kristoffer Hjelm, V.34, Presentation


Tjena!

Jag heter Kristoffer Hjelm och jag kommer att teckna ända uppifrån Luleå i kalla norden!
Jag är lugn och omtänksam och trivs i grupp eller ensam. Jag tycker väldigt mycket om att spela tv/datorspel, umgås med kompisar, fika, bada, se film etc. Jag älskar förstås att teckna också där serietecknarutbildningen var ett perfekt tillfälle till att få "tweaka" mina förmågor inom serieskapande och bara tecknande generellt!

Jag tecknar nästan alltid på dator i ett program som kallas för
"paint tool SAI".
Föregående år så jobbade jag med min egna serie som heter
"Far From Home" där huvudkaraktären Erica måste ge sig ut på en massa spännande och farliga äventyr på andra planeter. Tillsammans med sina vänner så slåss hon mot "skurkar" och kämpar för sin ideella värld!
Jag hann börja lite på första kapitlet, men har nu tagit en paus ifrån huvudhandlingen och tecknar mindre skämtserier med karaktärerna från berättelsen!

Den kommande terminen så tror jag att jag hade tänkt fortsätta med dessa miniserier. Då kan jag samtidigt utveckla mina förmågor gällande proportioner och djup i bilder. Kan också passa på att slipa till mina karaktärer. Jag vill också bli bättre på att skugga och veta vart dem borde ligga i förhållande till ljuset.

Kommentarer

  1. Hej! Kul att se Erica igen :) och dig.

    SvaraRadera
  2. Hej! Blir kul att följa dina miniserier och också processen med olika tekniker!

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Söta karaktärer! Smart att jobba med miniserier för att experimentera och utveckla sin stil :) Ser fram emot att se mer av dina grejer denna termin!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad söta karaktärer. :) Ska bli spännande att följa. Och härliga intressen du har (Stort tvspelnörd/samlare här. :P)

    SvaraRadera
  5. Hej Kristoffer! Så kul att du fortsätter här, från Luleå! Rolig och intern enruting för distanskursen :)))

    SvaraRadera
  6. Hej, är alltid bra att kunna se vad man borde öva på. Du har en väldigt söt still kommer vara roligt att dig utveklas

    SvaraRadera
  7. Hej, kommer bli kul att följa dig under terminen och gillar din stil :)

    SvaraRadera
  8. Hej Kristoffer! Oväntat och kul med en ytterligare luleåbo på den här kursen. Det blir kul att se mer av dina serier!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha häftigt och tack så mycket!
      Ska bli kul att se vad du gör också! :D

      Radera
  9. Hej Kristoffer! Så himla kul att du fortsätter med oss! Bra idé med miniserier och humor, ser fram emot mer av det. Nice one, den du lagt upp, det är så bra aspekt av en distanskurs att kursdeltagare sitter lite varstans i landet och världen och ändå kan utvecklas tillsammans! /Ida

    SvaraRadera
  10. Hej! Kul med digitaltegning, det bille jeg så gerne lære!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar