Joline vecka 35

Hej!

Hittills med serien jag jobbar med har jag kommit till 8 färdiga sidor som blev klara i våras, så jag tänkte publicera de också för er som inte gick distansen då. Färglagda med promarkers. Men bildbehandlingen i photoshop gick sådär så jag har i veckan försökt scanna om och bearbeta om. Scanningen blev bättre men photoshop är knixigt. Jag vill få upp färgen i tapeter och dörrar, här syns dom inte alls. mm. Bilderna är från i våras för ja, det går inte så bra som sagt med omarbetningen:








 Här är figurerna/rollerna:


Jag ska jobba mest med thumbnails som sagt men jag har också övervägt att gå över till digital färgläggning sen. Både för att ha lite mer kontroll på slutresultatet och få mer stuns i bilderna, men också för att jag trooor det kan funka bättre med min arm som gör ont rätt snabbt vid finlir på papper. Inbillar mig att det kan funka skonsammare med min wacom-platta, så ska experimentera lite med det. Har knappt använt den sen jag köpte för ett och ett halvt år sen, så ser fram emot att lära mig det!

Inför min scenografimodell/diorama i papp letar jag efter en stor glaskupa. Den behöver vara 25-30cm i diameter. Hojta gärna om ni vet var jag kan hitta det för ofta är de mindre, eller kanondyra, eller slut på lager!

Kommentarer

  1. kul med agrell! tycker om dina figurer. rundheten är fin!

    SvaraRadera
  2. Så fina sidorna är Joline! Och det kan absolut vara värt att testa på digital färgläggning - tror också det kan skona armen lite :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker jättemycket om färgerna du använder, liksom lite mjuka lätta. Och Nej-jo minen på sidan fyra var väldigt fyndig!

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig klädsel och frisyr på dottern! Hennes beundrare är också stilig, och vilken text. Bra tecknat!

    SvaraRadera
  5. Wow Joline, vilken intrig och vilket språk! Det blir på något sätt lättsamt med den lite ovana fina gamla svenskan när du har gjort bilderna och figurerna så lättillgängliga. Fint!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar