Jenny - v 35 (serien so far)

Cha cha bloggen,
eftersom jag fortfarande är på semester så har jag inte jobbat alls med serien utan mest pillat med lite andra projekt (som att äta glass, hehe).

Men jag tänkte passa på att visa upp de två kapitel jag har klara än så länge - första kapitlet som är helt klart och kapitel två som är renskissad. Så de som hamnar i min basgrupp kan få ett bättre grepp om vad jag jobbar med :)

Kapitel 1 - introduktion av karaktärerna:



















Kapitel 2 - Karsens backstory:
















Sorry för massivt bildspam, men jag kommer inte på något mer lättillgängligt sätt att visa upp detta ^^; Tanken är att få klart restrerande 4 kapitel i samma finskissade stil som kapitel 2 denna termin, för just nu ser de ut såhär:


Vad som händer sen, om jag hinner tuscha ett kapitel eller så, vore ju fantastiskt, vi får se vad peppen räcker till denna termin :)

En annan sak jag såg nu är att jag börjar tvivla på färgläggningen. Eller såhär, jag gillar den ganska enkla färgläggningen i första halvan av kapitel 1, men det blir lite blaskigt i andra halvan? Det är något jag kan experimentera med lite fortfarande (och det inte är någon brådska med), så det känns ju bra. 

Så, nu tror jag att jag överskridit gränsen för hur mycket jag bör posta på en vecka, så jag stannar här ;)

Kommentarer

  1. Intressant och få se hur din process ser ut, från skiss till lite tydligare skiss etc etc. Angående fägen vet jag inte om jag tyckte det såg så blaskigt ut... men det kanske är en smaksak...hehe. Visst den första halvan med det blåa är ju väldigt fint. Du har nog rätt i att det är något du kan experimentera med, om inte för att det är kul att experimentera :)

    SvaraRadera
  2. Asså dina karaktärer ser så coola ut! :D

    SvaraRadera
  3. Vad kul att läsa mer om Karsens backstory! Jag gillar verkligen färgskiftet från kväll/natt till nästa morgon. Tycker inte andra halvan ser blaskigt ut, men den är på nåt sätt lite dämpad pga de bruna tonerna. Kanske experimentera med färgen runt panelerna så just de bruna sidorna för att få mer dagkänsla, jag vet inte, kör på bara :)

    SvaraRadera
  4. Jag känner mig helt fångad av din story! :D

    SvaraRadera
  5. Du är så enormt ambitiös! Jag blir så otroligt imponerad av folk som kan skapa nya världar inom sig. Jag gillar färgläggningen i det du har gjort!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar