Presentation, Jennifer, v. 34

Hejsan!
Detta är första terminen här för mig och det känns väldigt nervöst men också så otroligt kul!
Jag heter Jennifer, 21 år och kommer från en liten stad som heter Vänersborg. Jag har alltid älskat att både läsa och teckna serier och jag upptäckte att teckna serier, för mig, blev som en form av självterapi.















(Jag är den skrattande tjejen längst till vänster på bilden haha)
Min idé för mitt serieprojekt är att försöka teckna ner mina erfarenheter gällande psykisk ohälsa, psykisk misshandel i en relation, psykiatrin, ångest och den jobbiga tiden efteråt när man ska försöka våga lita på sig själv igen och våga släppa in någon ny och alla svårigheter som det för med sig. Jag tecknar för det mesta en-rutingar men blandar ibland in lite längre strippar. Jag vill med mina serier ofta försöka hitta det komiska i det jobbiga. Nedan kan ni se två av mina en-rutingar. Ska bli så kul att lära känna andra som tecknar också! :D




Kommentarer

  1. Hej Jennifer! Vilket underbart foto, ni ser ut att ha det så gött! :D Håller med, serier som självterapi är bäst. Gillar resonemanget om bomben i serie nr 2 :) Så viktigt att synliggöra destruktiva mönster och relation! Välkommen till kursen och gänget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! ja verkligen :D ja det finns tyvärr så otroligt många som råkar ut för psykisk misshandel i olika relationer och det påverkar en människa mer än man tror. Tack så mycket :D!

      Radera
  2. Hej Jennifer! Int ska du va nervös, du verkar ju bäst. Tunga men relaterbara grejer du tecknar och skriver om. Heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! men tack vad snäll du är! heja dig! :D

      Radera
  3. Hej Jennifer! Känner verkligen igen mig i serietecknandets funktion som självterapi. Ser fram emot att få se mer av dina teckningar, fick mig ett gott skratt och kände igen mig i dem också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja det är så coolt att serier funkar som självterapi för så många! Vad kul att höra! Ser fram emot att se mer av dina serier också :D!

      Radera
  4. Hej! Som många håller med om är serieteckning verkligen bra som självterapi. Ska bli kul att få se mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja det är det verkligen, det är en så bra kombination av text och bild! Vad kul! Ska bli spännande att se mer av dina serier med :D

      Radera
  5. Humor är en fantastisk kanal för det jobbiga i livet. Vad härligt att du har serierna som ett utlopp, då brukar det bli riktigt bra grejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som att humorn har ett skönt sätt att avdramatisera annars så jobbiga saker. Vilket gör att man kan förmedla så mycket bakom humorn utan att läsaren tycker att det blir för jobbigt att ta till sig det. Ja jag hoppas på det :D!

      Radera
  6. Hejsan! Låter som super att angripa tunga saker med humor och serier, blir fint att följa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! ja jag tror det är en bra kombo :)! tack blir fint att följa dig och ditt projekt med !

      Radera
  7. Hej hej! Ska bli superintressant att se mer av dina grejer, det du visat upp här gör mig nyfiken på mer iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Kul att det gör dig nyfiken! ska bli spännande att se mer av dina serier med :D

      Radera
  8. Hej!
    Otroligt viktiga ämnen. Jag tycker det är viktigt med sådana serier. Härlig stil har du också. Ska bli kul att följa dina serier. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! ja känner det också, jobbiga men viktiga ämnen :) men tack så mycket! ska bli riktigt kul att följa dina serier med verkligen :)!

      Radera
    2. Ska bli kul att följa ditt också. :D

      Radera
  9. Kul att du försöker lyfta det roliga i den jobbiga vardagen! :)
    Stilen ser ut som nåt man skulle kunna hitta i tidningen!
    Snyggt! :D

    SvaraRadera
  10. Hej, tycker du lyfter upp viktiga ämnen och intressant att du slänger in humor i det hela :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! kul! ja tror det blir en najs kombo :)!

      Radera
  11. Hej Jennifer!
    Vad roligt att få se vad du gör. Jag använder också serier som självterapi. Ditt projekt låter spännande och vilket viktigt ämne! Det ska bli intressant att få följa din process.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! vad kul att höra! Ja serier som självterapi är det bästa :D Men tack verkligen, ska bli riktigt intressant att följa din process med!!

      Radera
  12. Hej Jennifer och välkommen till kursen! Vad kul att du är med oss. Att möta smärtan med humor är så mäktigt och inspirerande, ser fram emot att läsa mer av dina enrutingar! /Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! tack! det är så kul att få vara med :)! Ja! så himla kul att äntligen kunna komma igång med projektet :D!

      Radera
  13. Hej! Mega god humor i billederne - jeg glæder mig til at følge med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh takk! Det ska bli kul att följa dig med! :D

      Radera

Skicka en kommentar