ellas rapport av v.35

hej hej!

den här veckan har jag haft möte med författaren till novellen jag ska omarbeta, vi pratade mest om vad hon tycker är det viktigaste temat i texten och vi funderade kring hur jag skulle kunna rensa. för jag måste rensa. dels för att när man lägger till bilder i till texten så tar det större plats, men mer för att det är svårt att ta något som bara är ord och välja ut vilka ord som ska få vara kvar och vilka som ska förvandlas till bild.

det är också knepigt i och med att jag har svårt att välja/veta vad som blir bäst i text och  vad som passar att bli bild. sen är det ju alltid tråkigt att döda sina darlings vilket jag kommer behöva göra. det känns som att jag måste börja med en tidslinje som jag sen rensar i och när det är klart kan jag välja ut hur gestaltningen kommer bli när resultatet är klart. det kommer nog ta nån vecka till, minst, innan jag kommer kunna börja sätta mig vid ritbordet! synd, men detta arbetet är också kul!

hoppas er vecka va fin i värmen!

Kommentarer

  1. Förarbetet är nog så viktigt innan en börjar teckna, så bra att du lägger tid på det (det var typ 90% av min första distanstermin) :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat med manus, sakta men säkert kommer du få ihop det. Jag hoppas ändå att du kommer till ritbordet snart ; )

    SvaraRadera
  3. låter ändå som en kul å kreativ process! ska bli kul att följa den fasen

    SvaraRadera
  4. Kämpa på!
    Jag tror att det kommer gå bra att göra om orden till bild! :)

    SvaraRadera
  5. Det kommer hjälpa supermycket när du sätter igång att teckna att du har gjort förarbete, spark spark :)

    SvaraRadera
  6. Det låter som ett smart sätt att jobba på! Ja oj vad man längtar efter ritbordet, men det är ju jättebra med en ordentlig planering (har jag lärt mig genom att strunta i planering). Men det ska verkligen bli kul när vi får börja teckna :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar